Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Bjåvann GK

Tobias

over 18 år siden

Tobias

Vurderer å dra til Kristiansand og spille ama-tour på Bjåvann, men finner ingen baneguide annet enn noen verbale gloser på hjemmesidene deres.
Er det noen som vet om et annet sted enn Google Earth hvor man finner layout og banekart ?

Terjeg

over 18 år siden

Terjeg

golf-tv har en liten presentasjon.
http://1golftv.xstream.dk/mediamaker.php?mouseClick=playClip&clipID=19

ingen baneguiden, men jeg fikk iallefall litt ut av den før jeg dro til kristiansand forrige sesong. litt smånyttig. t

Ehm

over 18 år siden

Ehm

Det må nok noe mer informasjon til enn en slik video for å få innblikk i banelayouten.

Jeg søkte litt på nettet og fant ikke noe baneguide jeg heller.

snappy

over 18 år siden

snappy

www.norgeibilder.no er beste plassen å finne dette.. Her har du lengde måler m.m

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

En bane som skal arrangere ama-tour burde jo ha en baneguide på nettet...... Selv Hitra GK og Lærdal GK har faktisk bedre informasjon enn Bjaavann. Pinlig.

Strålende Sol

over 18 år siden

Strålende Sol

Støtter Sam i det ja. Greit nok at det er en ny bane, men guide må man ha.

Tobias

over 18 år siden

Tobias

Takk til sanppy for www.norgeibilder.no.
Synd det ikke finnes et banekart så man vet hvilket nummer hvert hull har.

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Send en mail til de og be de legge ut baneguide og bilder,det er et minimum når man har en hjemmeside.

Nalim

over 18 år siden

Nalim

Jeg er medlem på Bjaavann og vet at det i fjor ble arbeidet med en baneguide. Hvis ikke jeg husker feil var dette ifbm Amatouren som ble arrangert i samarbeid med Kristiansand Golfklubb. Jeg synes Kevins forslag om å sende en mail høres fornuftig ut. Inntil det blir en baneguide tilgjengelig svarer jeg gjerne på spørsmål om banen, layout o.l.

Tobias

over 18 år siden

Tobias

Flott, Nalim.
Spm: Hvor røff er røffen der neste uke ? Straffes en hardt om en bommer med driveren ? Er det lett å miste ballen ???
Har du noen anelse om hastighet på greenene ?

!"#

over 18 år siden

!"#

Såvidt jeg vet/husker, skal det vel også arrangeres NM for midamatører der litt senere i år, så det hadde nok vært greit å få på plass en baneguide til det!!

Vijay Swing

over 18 år siden

Vijay Swing

Ny baneguide er lagd i år. Forefinnes pt i Proshopen.
Til Tobias: røffen er ikke ille, helt grei å spille fra. Det som er utfordringen på banen er alle vannhindrene samt lengden på par 5-hullene. Minst 12 av hullene har vann i spill, så noen baller må du nok regne med å miste hvis ikke du bruker hodet på utslagene. Spiller du taktisk er det mulig med en bra score. Lykke til!

Nalim

over 18 år siden

Nalim

Som VS sier: vannhindre er i spill på mange hull. Det er i tillegg en bane der du bør spille svært taktisk, og står ofte overfor flere valg enn hva jeg er vant med fra andre baner.

Et godt eksempel er hull 3 der du har 3 tydelige valg:

Alt. 1: Du ser greenen fra teestedet med masse vann mellom deg og den. Det er ca 230 meter til trygg grunn. Kjør på!

Alt. 2: Det er en halvøy/utstikker halvveis over vannet. Spill hullet som to par 3-hull. Treff "greenen" på utslaget og greenen på innspillet.

Alt. 3: Ta den trygge veien rundt hele vannet. Godt opp til venstre går en bredere fairway. Hullet blir lengre, men det er et godt alternativ for de som vil ta den trygge veien.

Et unikt (vel, kanskje ikke unikt, men i alle fall veldig interessant) design som står som eksempel på de mange valgmulighetene man har på en golfbane.

Som VS også nevner kan lengden på par 5-hullene være et problem for de som ikke er i det gode longhitter-selskap. Spesielt hull 7, 10 og 18 er en utfordring fra svart tee, også for de som har noen meter inne.

Roughen er som oftest ikke så alt for gal på denne tiden av året, det er ikke en høy rough som gjør at du mister baller. Derimot kan du nok miste noen baller i vannhinder, og det er også skog i spill på noen av hullene.

De to 9-hullssløyfene er ganske forskjellige. Siste 9 er stort sett litt åpnere enn første 9, men begge sløyfene har sin sjarm og sine utfordringer.

Jeg skal selv spille AmaTouren og jeg må si jeg gleder meg stort. For dere som skal spille AmaTour og er på Bjaavann for første gang. Håper dere gleder dere. Jeg er kanskje ikke helt objektiv, men for meg er Bjaavann en av de desidert beste banene i landet, spesielt på design.

Flucker

over 18 år siden

Flucker

Gleder meg som en liten skitunge å spille Amatouren på Bjaavann. Spilte de 9 første hullene det første året dere hadde åpent. Hu hei for noen hull. Har ikke spilt banen siden den gang og gleder meg til å prøve de nye hullene. Har veldig sansen for banene til Trent Jones Jr, så her må det tenkes taktisk ja.

Synd jeg ikke får testet banen før første spilledag.

gamebreaker

over 18 år siden

gamebreaker

Skal heldigvis ha en innspillingsrunde fredag. høres ut som det trengs.
Banen høres hærlig ut......gleder meg.

Nalim

over 18 år siden

Nalim

Hull 18 kommer til å se stygt ut på mange scorekort til helgen. :) (Forhåpentligvis ikke mitt eget)

592 meter fra svart tee. Du står på tee og fairway og green skimtes langt der framme. Vann i spill på hele hullet. Det er en lang vei å gå.

Av alle golfhull jeg har spilt noen gang er det min desiderte favoritt. Et avslutningshull som virkelig viser hvem som er gode golfspillere.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her