Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golfbaner i nærheten av Nice?

SB

over 21 år siden

SB

Har noen tips om golfbaner i nærheten av Nice som er vært et besøk?

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

20 minutter på motorveien så er du ved Cannes Mandelieu - banen der er en klassisk skogs/parkbane av god kvalitet.

ole gregert terjesen

over 21 år siden

ole gregert terjesen

Nord for Cannes på vei mot Grasse finner du Saint Donat. Avkjøring 39 på motorveien vestover fra nice tar du av veien og kjører til Terra Blanche som er Four Seasons nye anlegg i provence. Her er det høyere greenfee men bør være spennende alt. Jeg har ikke spilt men var der før åpningen som var i mars 2004

SB

over 21 år siden

SB

Takk for respons!
Har dere noen linker til nettsider med mer info om banene?
Har prøvd å google men det var heller dårlig de nettsidene jeg fant der.
Hva ligger prisene på for 18 hull?

ole gregert terjesen

over 21 år siden

ole gregert terjesen

Hei

Vedlagt følger en rask oppslag på internett. Oversikten er ikke komplett men en begynnelse

http://www.efrancegolf.com/fr/home.html?xtref=http://www.google.com/search?num=30$hl=en$ie=UTF-8$oe=UTF-8$q=golf+courses+france$lr=lang_no

Espen Ødegaard

over 21 år siden

Espen Ødegaard

Med bil går det raskt til banen i Monte Carlo, som ligger spektakulert til på toppen av fjellene overfor byen. Utenfor hovedsesongen er det ikke vanskelig å slippe til og OK greenfee.

Knurrik

over 21 år siden

Knurrik

NICE:
Beste bane: Barbaroux (Frankrikes raskeste greener)
Peneste gressplen: Chateau de Taulane
Dyreste bane: Royal Mougins
Bane med egen dag for svensker: Opio Valbonne
Bane med beste utsikt: Grasse Country Club
Bane med flest nordmenn: Roquebrune (rimelig)
Bane med best sjøutsikt: Fregate
Billigste bane (9 hull): Tende
Nærmeste bane: Monte Carlo Golf Club.
Berg og dalbane: Marseille Salette
Mest kaotiske bane: Ulivi (SanRemo, Italia)

Obelix

over 21 år siden

Obelix

Barbaroux er ganske langt fra Nice. Anbefaler Cannes Mougins - god og veletablert bane.

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

Royal Mougins er oppskrytt synes jeg. Ekstremt lav value for money sammenlignet med andre baner. Visst er anlegget lekkert og noen av hullene er gode, men kvaliteten på designet er ujevn.

Opio Valbonne var så preget av banearbeid sist sommer at jeg vurderte å be om penga tilbake for første gang i mitt liv.... Ikke er den så kul heller.

Ref.til Knurrik over - hans Ulivi må ikke forveksles med C'a degli Ulivi ved Gardasjøen - for den er ikke kaotisk men tvertimot ganske morsom å spille.

Espen Ødegaard

over 21 år siden

Espen Ødegaard

Ulivi (San Remo) er da ikke mer kaotisk enn at det ikke er noe problem

a) å finne hullenes i riktig rekkefølge (følg skiltene)

b) å skjønne hvor hullene er når man står på tee. (og det er ikke alle baner man kan si det om)

Om ikke den også kan være "morsom" vil jo komme mye an å spilleren. Noen vil jo f.eks. synes det er litt morsomt med hullene med utradisjonelt høyt utslag.

SumTingWong

over 21 år siden

SumTingWong

Har spilt 2 baner i området der nede:

Barbaroux.
Flott og varierende bane. Raske fine greener. Men endel blinde utslag og også innspill, slik at det er en stor fordel å være litt kjent.

Sainte Maxime.
Også en ganske flott og varierende bane med passe store høydeforskjeller, men kanskje ikke like fine greener som Barbaroux. Flere litt uvanlige, morsomme hull med stor høydeforskjell. Og ikke minst en fantastisk utsikt ut over St Tropez bukta.
PS. En får en sinnsyk fart på golfbilene på denne banen..he he he

Begge banene kan anbefales.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her