Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golfbox down again...

Niblick

over 18 år siden

Niblick

Here we go again. Golfbox down at 0650 today....well done boys..I am surprised that clubs in Norway have not thought about doing something about this...

Niblick

over 18 år siden

Niblick

0720...now up again... :-)

oppgitt

over 18 år siden

oppgitt

Golfbox er blitt en skandale for golfen. Fikk samtidig med meg i går at 4 store klubber har kjøpt rettigheten til teeplay som alltid har fungert bra.
Da er det vel bare for de andre klubbene å henge seg på her slik at vi får et superbra system som er helt uavhengig av resten av idrettsnorge og som førts og fremt blir tilpasset golfnorge.

705

over 18 år siden

705

Det har en sammenheng med Idrettens nettverk å gjøre og evt. oppgraderinger, innstallering av ny software etc. Dette prøves å gjøres på litt ukurrante tider og ikke midt på dagen, 0649 kan være en slik gunstig tid å foreta oppdateringer på. Men når de foretar oppdateringer i helgene, når Idrettens ansatte ikke er på jobb glemmer de at golfspillerne med klubbene sine er i full sving. Derfor har vi golfbox som er et meget godt system både på godt og vondt.

jesus maria

over 18 år siden

jesus maria

Jeg vil herved gi golfbox min fulle støtte!

Hoo

over 18 år siden

Hoo

Jesus er kommet tilbake - han har jo vært borte en stund nå.....

Hææ

over 18 år siden

Hææ

Min klubb har kuttet ut Golfbox, med det resultat at de ikke har foretatt årsrevisjon av handicap-kortet og jeg får ikke justert hcp i Golfbox. Fint siden handicappet mitt ikke blir justert opp i Golfbox som blir brukt som påmeldingsverktøy. Jeg holder selvfølgelig handicapkortet mitt ajour, men det vises ikke når jeg melder meg på via Golfbox.
Har inntrykk at handicapregistrering er ganske kaotisk med blanding av elektroniske kort og tradisjonelle papirkort. På Bjåvann var det mange som ikke skrev på handicapkortene pga at de måtte vente på CSA, og når CSA var klart hadde de fleste dradd hjem uten å ha skrevet på hcp-kortet.

IT guru

over 18 år siden

IT guru

Hører administrasjonen i flere klubber klager på dette systemet og de som har brukt Teeplay før savner dette sterkt. Det er først og fremst medlemshåndteringen i systemet som er heller skrallt. Turneringsdelen er fin som få.

Til NGF

over 18 år siden

Til NGF

Søk om opptak i det svenske systemet.
Det fungerer prikkfritt, og siden så mange nordmenn spiller i Sverige kan det være greit med felles system.
Lite intelligent av dere å skulle finne opp hjulet på nytt, særlig når dere ikke klarer det.......

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Jeg er også storfornøyd med golfbox, men så jobber ikke jeg i en klubb. Noen startproblemer vil det alltid være med et slikt system, regner med at det iløpet av sesongen vil fungere knirkefritt. Kan jo også være en idé å utvikle en manuell reserveløsning som å printe ut en "O-shit" rapport hver 3. eller 4. time slik at man har ting tilgjengelig på papir dersom serveren skulle falle ned. Alle servere faller ned en gang i blant, sånn er det bare.

bjørnar Rendalsvik

over 18 år siden

bjørnar Rendalsvik

GolfBox er sikkert greit nok, men det følger overhodet ikke webstandarder og er fullt av feil. Jeg finner det ganske irriterende at dette systemet skal bestemme hva slags maskin/system jeg bruker. Det forbeholder jeg meg retten til å gjøre selv. Og de dårlige oversettelsene fra dansk er jo enda et tegn på venstrehåndsarbeid. Har snakket med Generalsekretæren i NGF om dette, og han lovet å ta det opp med systemutviklerne.

Regnværsgolferen

over 18 år siden

Regnværsgolferen

Deler av Golfbox synes jeg er veldig bra – andre deler er svært dårlig.
Dette som går på bestilling av starttid synes jeg fungerer helt supert – greit å gå inn å bestille tider, se hvem andre som skal spille osv. Helt supert (– i hvert fall hvis du har tilgang på PC).
Når det gjelder det som møter deg ved oppmøte på banen er saken en annen. Vet ikke om automatene ved 1. tee der man registrer seg, legger inn om det skal være tellende runde osv er like på alle baner, men jeg synes de er svært lite brukervennlige. Muligens er det min klubb som har skylda, men det er heller ingen oppslag med bruksanvisning for hvordan man skal gå frem. Erkjenner at jeg ikke er noen ”dataguru” men det burde kunne legges opp slik at det hele var selvforklarende – eller i det minste at det kom opp hva som var neste steg i registeringsprosedyren. Man må vise kortet sitt til automaten en rekke ganger – hadde det ikke holdt med 1 gang?
Synes det er tungvint etter avsluttet runde også. Har du tilfeldigvis spilt med en person som ikke benytter seg av Golfbox, eksempelvis en fra et annet land eller en fra en annen klubb der systemet ikke er i bruk, så kan altså denne ikke legges inn som markør – eller? Da synes det som om scorekortet skal sendes inn til klubben for godkjenning? Eller? Før fikk man en signatur i hcp-kortet av markør og alt var bra.
Så synes det som om man kan legge inn markør slik at denne får en mail i mailboksen at vedkommende må inn å godkjenne scoren. Igjen – hva hvis vedkommende ikke er særlig aktiv bruker av Golfbox og ikke er inne her? Blir denne runden da liggende å blokkere for registrering av nye tellende runder? I hvert fall – jeg har endt opp i en situasjon der Golfbox tror at jeg fremdeles holder på å spille en runde som ble påbegynt i april!
NGF har lansert dette som et pilotprosjekt, men sier allerede nå at systemet skal rulles ut for alle klubber neste år. Hvilke vurderinger skal man gjøre av erfaringene fra pilotprosjektet? Blir vi spillere hørt eller går dette kun på NGFs erfaringer?
Det suger – big time!!!

Komplett Kaos

over 18 år siden

Komplett Kaos

Spilte en klubbturnering denn uka, fikk 35 poeng, signerte handicapkortet uten å justere handicap (fordi jeg var i buffersonen), ser så på resultatlista 2 dager senere at CSA var +2 og skulle dermed ha skrevet meg ned 0,3p. Handicap+Golfbox+NGF=Helt amøbe kaos.
Sier ikke mer.

Sandbagger

over 18 år siden

Sandbagger

Spilte en runde bedre en mitt hcp i går. Kort-terminal virket ikke før jeg gikk ut og jeg fikk ikke "stemplet". Hva gjør jeg da? (Virket ikke etter runden heller.)

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Du kan registrere den på nettet,i Golfbox under "innlever score"

Pottos

over 18 år siden

Pottos

Spørsmål:

Kan man endre brukernavn og passord i Golfbox? Det er ganske irriterende å huske HdAHIH34"#¤/12 som brukernavn og asdhDSH!"¤4dANasd som passord.

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Ikke noe problem,logg inn på personlig profil..ikke golfbox. Der er det egen greie på høyre side hvor det står "logget inn som ......" Der kan du endre alt.

https://personligprofil.idrett.no/login.aspx

Pottos

over 18 år siden

Pottos

Tusen hjertelig takk Kevin!

Sandbagger

over 18 år siden

Sandbagger

Et par spm:
- Hva hvis jeg ikke vet hvem jeg spilte med?

- Tastet feil og fant ikke ut hvordan jeg slettet den runden. La den derfor inn en gang til så ligger den der 2 ganger.

Jeg syntes dette er skikkelig KNØLETE! Skjønner ikke vitsen med å måtte registrere alle rundene for å justere hcp. Kan man ikke bare gjøre KUN det da. Må si jeg savner "papirutgaven" allerede.

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Dersom man ikke aner hvem man spiller med kan sikkert ting ordnes gjennom klubben.

Det er sikkert en grunn til at man kjører systemet på et begrenset antall klubber første året, det er for å luke ut alle "håpløse" feil/brukerfeil.

Dersom det nye golfkortet skal bli det avgjørende punktet ifm golfspillet til en del har noen misforstått.

Synes det virker bra jeg. Og jeg har det nye kortet.

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Litt verre hvis man ikke vet hvem man spillte med ja...derfor er det viktig fortsatt å få skrevet en underskrift på scorekort,gjorde samme feil selv en gang. Visste navnet noenlunde,men leita gjennom medlemsregister(1300 navn) for å finne riktig,var heldigvis medlem i samme klubb som meg.

Enig at det var mye enklere med det gamle kortet,men håper at etter en periode med dette pilotprosjektet,at man får ordnet alle "barnesykdommene" og bedret funksjonalitet og ikke minst stabilitet

Sandbagger

over 18 år siden

Sandbagger

Joda, forstår at systemet trenger tid til innkjøring, men kan ikke forstå (enda) hvordan dette skal bli enklere en tidligere...

Uansett, det hadde vært en fordel hvis man kunne sende inn melding om justering av hcp via mobltelefon. Da kunne det ha skjedd umiddelbart etter runden, nåsomhelst på døgnet og hvorsomhelst i verden også. Kanskje det kommer.

sam

over 18 år siden

sam

Leste på wwww.golfern at Bærum Gk skal bruke teeplay.

Håper forbundet lar dem koble seg til databasene.

Sam

rro

over 18 år siden

rro

Kevin: Hvordan leter du gjennom medlemsregisteret?

Interessant å vite for å finne venner og andre kjente og info om hvor de er medlem og HCP.

bmgk

over 18 år siden

bmgk

Dette stemmer. Bærum benytter Teeplay bortsett fra at det nå heter teetime.. (som jeg har benyttet også i tidligere klubber). Meget fornøyd med det!

Kevin

over 18 år siden

Kevin

var så heldig at min klubb gir ut en avis(magasin) noen ganger i året,på de siste sidene er navnet på alle medlemmene listet opp. Den ligger også ute på hjemmesiden. Har ikke sett at andre klubber har det.

HM

over 18 år siden

HM

På vår klubb har vi fått en terminal som skal brukes til reg av score/stempling av hcp-kort.
Jålete skjerm med touchscreen.
Bare ett problem. Jeg har en stor bokstav i mitt passord til Golf Online, og denne terminalen fikser ikke det. Det finnes ikke en shift-tast slik at man kan skrive store bokstaver.
Systemet som vi har fått tredd ned over oss er ikke i funksjon, og terminalene er ubrukelige. Håper de som har administrert innføringen av dette systeme bedre på adm av NGF enn de er på kravspec til et system for oss brukere.

Sandbagger

over 18 år siden

Sandbagger

Den terminalen du nevner, HM, har ikke fungert NOEN av gangene jeg skulle ut på en runde. Står "trykk ctrl+alt+del", men faen heller! Det er jo ikke noe tastatur der! Regner meg at mine fingeravtrykk finnes over hele den skjermen der - på hver eneste pixel, som et spor på min vrede for å få møkka til å virke!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her