Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hva er det dummeste du har kjøpt ?

Desperadoshopper

over 18 år siden

Desperadoshopper

Hva er det mest unyttige du har kjøpt innen golf ?
Noe som absolutt ikke har svart til forventningene DU SELV hadde.
Kan være utstyr, gadgets, klær, bøker, video, greenfeerunde, golfreise, protime, whatever.

What?

over 18 år siden

What?

Nytt skaft på 3-wooden min. Tok en sjanse basert på spesifikasjonene på skaftet (sammenlignet med det jeg hadde testet) og klinte til uprøvd. Jajamensann...

HenrikFan

over 18 år siden

HenrikFan

Det dummeste:
En full greenfee i 40 varmegrader. Gikk av etter tre hull...

Det beste må være en caddie til 40 kr. på en runde på Tobago.

Flucker

over 18 år siden

Flucker

Et dusin Pinnacle-baller i kaldt vær. Au.

jonag

over 18 år siden

jonag

Billig handske som gjorde hånda mi svart. Sånn du kan sette på toppen av putteren for å slippe å ta opp ballen fra hullet. Små ting, men totalt bortkastet...
Men sånn kostnadsmessig var vel et hybridkjøp det værste. Men jeg slo det som wood, så kanskje jeg kan ta den frem igjen nå...

Flucker

over 18 år siden

Flucker

Ah. Det dummeste. Sånn kule-kjede-greie for å telle antall slag. Problemet var at i den tiden brukte jeg mange slag, og da måtte jeg jo telle manuelt når jeg hadde dradd alle kulene ned.

GAMEBREAKER

over 18 år siden

GAMEBREAKER

Kjøpte Bushnell tour XL avstandsmåler fra golfwarehouse, virket 2 runder var utrolig fornøyd. stoppet å virke, en reperatør i norge sa det ville koste like mye som en ny, kan ikke sendes tilbake til USA i posten grunnet 9/11.................pokker!!

Maverick

over 18 år siden

Maverick

Callaway håndkle som var så stort at det subbet nedi bakken og var alltid i veien når jeg brukte tralle. Konstant vått kan man si. Fikk endelig has på dritten da håndkleet surret seg inn i et hjul på tralla så hele "go'kjøpet" revna. Takk og pris...

Ellers så har jeg hatt et "hjul" for telling av slag for hvert hull - altstå 9 tellere på forsiden og 9 på baksiden. Til mitt forsvar så var det en presang.

Drawer

over 18 år siden

Drawer

Det mest unyttige jeg har kjøpt kommer fra en tilbudseske på XXL. I esken lå det kun høyre hånds golf hansker. Jeg skulle ta grønt kort kurs den sommeren og slo til på en hanske. Regna med at det var på høyre hånd den skulle være i og med at det ikke fantes venstre hansker der.....

Ellers så kjøpte jeg meg en peg-holder i kenguruskinn med plass til ca 10 pegger. Etter 3 hull så så er halvparten av peggene sporløst forsvunnet.

M04

over 18 år siden

M04

Det er utvilsomt en SUNTOO Golf-klokke med GPS. Nøyaktigheten var helt latterlig og batteriet hadde ikke levetid på mer enn 3,5 timer. Har fortrengt prisen, men det var nok rundt 3000 kr (kjøpt iUSA).

Nye Gunnar Bull GT

over 18 år siden

Nye Gunnar Bull GT

Hehe, morsomt tema. Jeg tror det dummeste jeg har klart å handle er to par golfsko på en sesong som jeg kjøpte akkurat helt passe i størrelse.

I min elendige gammeldagshet trodde jeg de skulle "gå seg til", slik sko gjerne gjorde før i tiden. Disse gjorde ALDRI det.

Jo, en ting til: Jeg kjøpte en knall rød Hippo-driver før jeg var i stand til å drive idetheletatt. Tipper jeg så jævlig "kul" ut der jeg veiva rundt uten balanse med den stygge fargeklatten og slicet 160 meter.

Brrrr... Fortrengt, helt til i dag...

Truls

over 18 år siden

Truls

LOL, fantastisk morsomt dette her!

Jeg har ikke angret så mye på noe jeg har kjøpt, men irriterer meg stadig over golfhansker i silkemykt kenguruforhudskinn til 350,- pr stk som sliter hull på tommelen etter tre runder.

Yorkie

over 18 år siden

Yorkie

Vel, har vært innom sånn tellesnor, putterballplukker, golf teleskop, sånn liten kikkert med en slags avstandsmålerskala utifra høyden på flagget men, jeg tror det dølleste jeg har kjøpt var en putterklips, en plastdings som man kunne sette på kanten av bagen og så klipse putteren inn på. Virka innmari lur liksom, putteren satt som bare det, men hele greia ramla av baggen, så det ble mange løpeturer tilbake for å hente putteren som lå igjen på fairway...

Amici Sumus

over 18 år siden

Amici Sumus

Hei!

Til Truls;
Det er helt motsatt for meg ... kenguru handskene som jeg har kjøpt er noe av det bedre jeg har kjøpt, og jeg har kjøpt mye ...

Det værste jeg har kjøpt; Den lista blir lang så der må jeg ta en timeout og komme tilbake til det senere ...

mvh
Ray

Maverick

over 18 år siden

Maverick

Kom på en ting til: Scorekort holder, type sammenfoldbar. Meningen var vel at scorekortet skulle være mer beskyttet mot vær og vind, men holderen var så stor at den gikk ikke ned i noen baklomme. Ble brukt i entreen hjemme, siden kastet.

HM

over 18 år siden

HM

Kjøpte ikke, men noe av det verste jeg har sett var briller med en linje markert nede på glassene. For å ha siktelinje når man puttet.

St. James' Gate Brewery

over 18 år siden

St. James' Gate Brewery

Golfsko til 5000,- som mekket gnagsår inn til benet på begge helene etter 4 hull!! De gikk i et vannhinder.... jeg gikk hjem!

Geir

over 18 år siden

Geir

Dummeste jeg har kjøpt i 2007 er å kjøpe et sett (les på nøye på nett- siden lærte jeg), med grafittskaft til jern.
Da de ankom var det 9 enerskaft. Hipp hurra, og de svarer ikek helelr så der sitter jeg...

annonym, heldigvis

over 18 år siden

annonym, heldigvis

Jeg kjøpte for noen år siden en sugekopp til å ta opp ballen fra hullet med. Kjempelurt tenkte jeg. Jommen sa jeg smør. Jeg var redd for at den skulle falle av putteren nede i bagen så jeg limte den fast med araldit. Skikkelig smart tenkte jeg og stappet putteren ned i bagen. Sikkert tørt til jeg skal spille i morgen.

Da jeg kom på hull en fikk jeg ikke putteren ut av bagen. Så etter noen hull med å putte med et jern ble jeg så irritert at jeg røsket putteren ut av bagen med det resultat at jeg ødela grepet flerret opp innsiden på bagen og den jævla dingsen lå fremdeles i bunnen av bagen.

Det viste seg at jeg hadde brukt for mye lim og det hadde smittet over på innsiden av bagen og tørket putteren fast i bagen.

Krutt

over 18 år siden

Krutt

Greenfee på Grorud GK til 350 kroner. Slå den.

Anders

over 18 år siden

Anders

Det dummeste jeg har gjort, var at jeg tok med fatter'n til Dynekilen, det regna hele veien, men vi som er optimister satset på at det sku bli opphold når vi kom frem. Det gjorde det ikke!! Vi gikk av etter 12 hull, da var vi så kalde og våte at vi hadde problemer med å få bøyd oss ned for å få opp igjen ballen fra hullet. Da vi gikk av, måtte vi inn i proshopen for å kjøpe tørre klær, men der solgte de ikke underbukser, så jeg måtte sitte "commando" i bilen hjem (4 timer).... Men buksa er en av de bedre å ha på seg, sjøl om det kilte på uhumske steder i hver hump på tur hjem... Og så ble det en artig historie av det til slutt :-)

Blipp

over 18 år siden

Blipp

Dummeste er helt opplagt en elektronisk dings som skulle finne baller i roughen. Eneste den fant var steiner og litt søppel som noen hadde kastet fra seg.

gringo

over 18 år siden

gringo

I fjor kjøpte jeg et par slike "golfball finder briller", briller som skulle filtrere bort alt lys untatt hvitt. Man skulle ta på seg disse hvis man hadde ballen i roughen, den (ballen) skulle da stå ut som et lysende punkt som var "umulig" å ikke se.

Jeg kan bare si at det funker utrolig dårlig, og jeg lurer på åsen det går an å være så dum å gå på noe sånt. Det positive var jo at det høstet mye latter....:)

Ugly Kid Jo

over 18 år siden

Ugly Kid Jo

Jeg kjøpte en sånn elektrisk sak som skulle finne ballens sweetspot. Da kunne man markere denne med en prikk og også lage en strek som skulle gjøre at ballen ruller rettere og at man skal slå lenger fordi man har funnet ballens tyngste punkt. Prøvde den en gang, men denne streken som går rundt hele ballen irriterer mer enn den hjelper. Den er jo som regel helt på tvers av det som allerede er printet der (Titleist eller ProV1...alt etter som).

Bortkasta skit...

Gammel Traver

over 18 år siden

Gammel Traver

NGFs Coaching System.
Intet nytt.
Ingen steder å gjøre øvelsene.

Mats Ø.

over 18 år siden

Mats Ø.

Jeg blir mobbet mye for koppen jeg har på putteren min som jeg bruker når jeg plukker opp baller fra hullet. Pensjonistinnretning hører jeg. Synes det var et bra kjøp jeg.. for tjuefem kronasjer.. ;)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her