Over The Top
Det har seg slik at ballbanen min er en høy "power fade" (som proen min kalte det). Altså starter litt venstre og skrur tilbake mot høyre.
Fra 6er jern og oppover er ikke dette noe stort problem og jeg spiller jevnt på 19 i hcp. Når det kommer til lavere jern og woods begynner det å bli håpløst. Problemet forsterker seg og ballbanen blir stort sett en slice. Problemet er at jeg kommer "over the top" det vil si at høyre skulder kommer for tidlig ut noe som resulterer i et svingspor som kutter ballen fra utsiden til innsiden.
Jeg har god treffprosent med jernene og klarer fint GIR med to 6er jern og et 9er jern på kortere par 5 hull. Slår ca 155 meter med 6er jernet. Par 3 under 160 meter går greit, men på de lengre hullene så får jeg problemer med og nå inn på rett antall slag.
Har tatt protimer og fått klarlagt hva som må skje for å ta golfen til et nytt nivå, men har alikevell problemer med å sette det ut i praksis. Jeg trenger tips på hvordan jeg skal bli kvitt "over the top" bevegelsen og få ballbanen min over til en draw. Drømmer om rette driver, 10-15 meter ekstra på jernene og backspin på wedgene, men da må teknikken på plass!
Mange her inne som sitter på mye kunnskap, kanskje dere har noen treningstips? Kanskje noen til og med har vært borti det samme problemet?