Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Kvalitet på Range baller

rac

over 18 år siden

rac

Har registrert at det generellt er heller laber kvalitet på range baller rundt forbi på golfbanene (ihvertfall i Stavangerdistriktet) . ++ til Sola GK som virker å fokusere på dette. Stort minus til Fana GK hvor 30% av ballene var brune og slitte, ballbane deretter. At en bøtte med 25 baller i tillegg kostet 40,- kaller jeg håpløst! Fin bane, forresten!!. hvordan er kvaliteten andre steder??

Yngve

over 18 år siden

Yngve

oi, det var dyrt.
vi tar 20 for 30 baller.

Testo

over 18 år siden

Testo

Miklagard, gresstee, 35 kroner for 40 baller. Ikke rangeballer, Callaway.

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Det er vel rangeballer selv om det er Callaway, men det er gode rangeballer...

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Nøtterøy - bruker også Callaway,skikkelige baller.

Norsjø - ikke vært der ennå i år,men håper de har byttet alle fra i fjor!

Borre - ganske bra baller

Eiker - var der på tirsdag,dårligste jeg noen gang har slått på...slitter,sprukne osv...ble mye morsom skru i ballen

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Larvik - nye baller nå i vår,og faktisk mulig med ballkort å bestemme nøyaktig hvor mange baller du vil ha,når du bruker ballkort. Smart!

11

over 18 år siden

11

Til Kevin eller kev. Trener mye på Eiker og rangeballene er helt fin.

Kevin

over 18 år siden

Kevin

kev? jaha,mulig du synes det...jeg synes de var veldig dårlige,og måtte legge bort ihvertfall 5 baller fra en kurv,som var sprukket eller skadet på andre måter. De var heller ikke bra vasket

11

over 18 år siden

11

mulig jeg er ikke flink nok,eller kresen nok.Men har seen worse.

Passauf

over 18 år siden

Passauf

Haga -ok baller. 25 kroner for 22 baller. (Rimeligere med kort)

Testo

over 18 år siden

Testo

Solskinnsgolferen: Ballene på Miklagard er Callaway Big Bertha. Og igjen: ikke rangeballer.

Tanken

over 18 år siden

Tanken

Hokksund Golfpark, ikke de beste ballene, men 42 baller for 20 kr. Da godtar du at noen er litt gamle.

St. Able Ford

over 18 år siden

St. Able Ford

Testo:
Er "rangeball" en betegnelse på baller man slår ut med på treningsfeltet (drivingrangen), - eller er det et beskrivelse av en kvalitetskategori. Hvis det siste er korrekt er det jo mange baner som ikke har rangeballer....

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Miklagard har rangeballer på rangen :) Modellen er Callaway Warbird, og det står Range på dem. På samme måte som at det finnes titleist pro v1 range-baller. De står det også range på.

Testo mener vel at det ikke er slike vanlige som normalt har en forskjell på 10% i distanse.

Testo

over 18 år siden

Testo

St. Able Ford: TN... For de som skjønner den...

Ok. Min definering av rangeballer er one-piece baller, som er laget spesifikt for driving range. Disse har ca 15% mindre lengde enn vanlige baller.
Så derfor. Miklagard har ikke rangeballer.

Hvis du vil diskutere dette videre, finn deg en av ditt eget kaliber.

Testo

over 18 år siden

Testo

Og der kom Gunder inn:)

Vel, vel...

over 18 år siden

Vel, vel...

Testo, jeg tror nok desverre du ikke har enerett på hva en rangeball er.

Er en ball merket med RANGE, er det etter golfreglene en rangeball og kan ikke benyttes til spill på banen.

rac

over 18 år siden

rac

var ute etter kvalitet, ikke definisjoner. En tre år gammel Callaway eller Titleist har vel tvilsom kvalitet den også, vil jeg anta............??

Tomba

over 18 år siden

Tomba

Hauger har vel Top Flite baller så vidt jeg husker.

til 11

over 18 år siden

til 11

eiker har DÅRLIG "klinkekuler"

Kåre

over 18 år siden

Kåre

Kanllharde klinkekuler har en misjon - et dårlig balltreff blir formidlet bedre enn ved myke baller (gjennom skaftet). Et godt balltreff får selv knallharde klinkekuler til å kjennes som smør....

king ben

over 18 år siden

king ben

hehe
Jeg har opplevd å ødelegge slagflaten på et av jernene mine på eiker. Jernet mitt så nesten ut som sprukket glass etter den treningsmanøveren....

til testo

over 18 år siden

til testo

Spesiell definisjon må jeg si. Baller som brukes på rangen er vel pr def rangeballer. Eller definerer du også treningsfeltet som golfbane dersom det er spesielt fint?

Klovn

St. Able Ford

over 18 år siden

St. Able Ford

Testo:
Hvorfor denne syrlige / spydige tonen...? ... TN .. for de som skjønner den ... finn deg en av din egen kaliber...
Det var du som to ganger tidlig i tråden påstod at Miklagard ikke hadde rangeballer. Målet med denne tråden vel var å utveksle tanker og info om kvaliteten på ulike baners rangeballer. Når det er trykt RANGE på en golfball er det en rangeball, uansett hvilket fabrikkmerke / modell / kvalitet det er. Poenget mitt var at det blir noe uryddig å diskutere kvalitet på rangeballer dersom noen mener at baller på drivingrangen som er påtrykt RANGE ikke er en rangeball....
Men det er klart ... Du må gjerne forvente at vi alle sammen skal diskutere spørsmålet og uten videre legge din "definering" av begrepet til grunn...

Ble for øvrig noe skuffet da jeg i går på Tyrifjord i ei bøtte fant tre rangeballer (10% av bøtta) som det var slått ut sukkerbit-store stykker fra. Stod liksom ikke i forhold til banen og anlegget forøvrig som bare er suverent... La ballene til side...

Norsjø

over 18 år siden

Norsjø

Norsjø Golfklubb har nye baller, ny range, nye matter. helt konge!

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Norsjø: godt å høre...anlegget fortjener det,ikke bare en fin bane. Da blir det vel en tur i år og

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her