Yngve
Bob, jeg kritiserer da ikke de som legger inn innlegg jeg. bare bemerker at det er til tider merkelig hvor lite som skal til for å lage en lang tråd hvor skitten kastes frem og tilbake til evig tid.
Poenget med å snakke om snobbefakter må jo være at det er ikke opp til en snobb å avgjøre om han er snobbete eller ikke. det er et uttrykk som er subjektivt, og dermed andres opplevelse av vedkommende eller stedet det snakkes om som avgjør snobbefaktoren.
dersom du opplever snobbefakter på Kløfta, så er jo det fordi du synes det er snobbete der. som du skriver selv, forholdet til nivået han vanligvis ferdes i.
Personlig så mener jeg at snobbete kan være mange ting, men ofte anledet av regler som ikke har med trivsel men derimot med ekskludering å gjøre.
kleskoden på de fleste norske golfbaner er temmelig avslappet og usnobbete(etter mitt syn).
at man etterspør sunn fornuft og legger ansvaret over på brukerne setter jeg pris på, selv om jeg selv er relativt forfengelig og liker å gå med klær som er laget for golf. ikke klær som er laget for disco eller ølkveld.
Jeg har kun opplevd snobbefakter på en klubb i Norge, og det har plaget meg særdeles lite. den gangen var det ikke klubbens ansatte, men derimot en av klubbens seniormedlemmer(som det er mange av på denne klubben like ved vestkantskillet i Oslo) som påpekte at jeg ikke kunne ferdes rundt på klubbens område iført Jeans.
jeg sto da på Drivingrangen og ventet på proen som jeg skulle ha time med, og damen sa rett og slett "Det ville i hvertfall vært fint om de kunne ta hensyn til oss medlemmer og iføre deg noe helt annet neste gang du kommer hit".
DET synes jeg var snobbete, og ustyrtelig morsomt. jeg lo og spurte om hun tullet med meg, men hun ble bare fornærmet og gikk sin vei...lol...
Velvel, nå ble dette mye + en liten avsporing, men det er jo relevant i forhold til diskusjonens kjerne, som omhandler hva man skal tolerere på en golfbane.
jeg klarer ikke med mine beste øyne å se hvorfor en hund på banen skal være til bry dersom hundeeieren tar seg av hunden, og ikke lar den løpe fritt.
i samme åndedrag så klarer jeg heller ikke å se hvorfor man skal kreve at Ola Nordmann skal ha på seg Blazer når han går inn for å kjøpe pølse og cola i restauranten.