Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Jørn Johnsen nominert til VERDENS BESTE!

Nye Gunnar Bull GT

over 17 år siden

Nye Gunnar Bull GT

Jeg nominerer med dette Jørn Johnsen på Miklagard til VERDENS BESTE PRO, samtidig som jeg kysser støvet for hans føtter og lover å følge hans råd til døden skilles oss ad.

Og - til alle dere Yngve'r, SunnyBunnys, JesusMariaer osv som ikke trodde på meg: I AM BACK ON TRACK!

(Hehe. Alltid deilig å være tøff i trynet etter en god dag på golfbanen :-)

Yngve

over 17 år siden

Yngve

Jeg har alltid trodd på meg. stryk innlegget ditt.

NGB GT

over 17 år siden

NGB GT

Hihi. Mosjom du Yngvebassen :-)

Men det er utrolig hva en god pro kan gjøre med en råtten skrott. En time i forrige uke, så en oppfølgingstime for at to enkle beskjeder skal feste seg i teflonhjernen min.

Plutselig slo jeg lenger enn mange nordmenn drar på ferie.

Stian

over 17 år siden

Stian

Tenkt å selv ta en serie protimer med Jørn på Fornebu i vinter, for endelig å prøve å få på plass driver/3w svingen.

MCS

over 17 år siden

MCS

Kan da ikke være nødvendig å reklamere for han her. Det er vanskelig nok å få booket timer med han fra før.

Dobber

over 17 år siden

Dobber

Jeg kan reklamere jeg. Reklamere på protimene jeg hadde med han. Det gav meg ingenting. Proen jeg senere gikk til gav meg mye mer. Har troen på PGA-utdannede proer jeg. De har utdannelsen til å se helheten.

NGB GT

over 17 år siden

NGB GT

Til MCS. Jeg ser problemet. Men det kommer fra hjertet. Har prøvd minst 10 proer, INGEN (ikke engang Darren WC) har gitt meg så god uttelling.

For meg har han vært fantastisk flink, og det fortjener han å få skryt for.

MCS

over 17 år siden

MCS

Helt enig med deg NGB GT. Jeg har selv tatt MANGE protimer med Jørn og er SVÆRT fornøyd.

Har prøvd mange ulike proer gjennom årene. De fleste er meget hyggelige personer, men Jørn er den eneste som har gitt meg en golfsving som passer meg og jeg har nå mye mer glede av golfspillet.

Det krever mye å lære en med 0 balltalent en fornuftig golfsving!!!

Tror dessverre at dette forumet ikke helt er stedet å diskutere det.
Ref innleggene fra "jørn" rett over

MCS

over 17 år siden

MCS

Ser at systemansvarlig har klart å fjerne de usakelige innleggene jeg referte til over. :)

kurt, hcp +0,1

over 17 år siden

kurt, hcp +0,1

Jørn er kjempe flink. Anbefales! Fin type.

Namsmannen

over 17 år siden

Namsmannen

Selvfølgelig er Jørn verdens beste.
Alt på Miklagard er verdens beste.
Det har vi lært her på forumet.
Og da er det vel slik.....

Til Namsmannen

over 17 år siden

Til Namsmannen

Eier du ikke humoristisk sans?

NEI

over 17 år siden

NEI

Han har jo ingen utdanning!

Kan jeg kalle meg revisor uten noen revisorutdanning bare fordi jeg er over gjennomsnittet flink i mattematikk? NEI!!!

Gunder

over 17 år siden

Gunder

Morsomt! Golf er bare et enkelt spill der man skal stappe en kølle på en ball, for å få ballen til å flytte seg fra posisjon A til B. Man trenger åpenbart ikke å være topp utdannet for å fortelle andre mennesker hvordan man best mulig burde flytte denne stokken med et blad i tuppen. Grunnen er enkel, fordi Jørn er fantastisk dyktig som pro.

Jeg har bodd mange steder i Norge og noen steder i utlandet. Har nok vært hos rundt 15 forskjellige proer opp gjennom årene, og Jørn er den beste for mitt spill også.

Hill Jørn. Hill !!

Og forresten. Jeg syns også at MG er Norges beste bane, med desidert Norges beste greener! Hurra!

Sunnybunny

over 17 år siden

Sunnybunny

Dette sa du sist du hadde hatt protime også, bare for å gå på knappe 100 slag runden etter... Seeing is believing, men Jørn er sikkert flink.

NGB GT

over 17 år siden

NGB GT

Sunbun, uansett hvor mye du vil det, så blir verken Gunder eller jeg medlem av 100-klubben din.

ALDRI!!!!!

Sunnybunny (longdrive champ)

over 17 år siden

Sunnybunny (longdrive champ)

Ja, jeg synes det er trist, men selv med utallige protimer så er dere nok for gamle og støle og skralle til å klare å slå forbi 100 meters merket, men fortvil ikke, det kan spilles mye morsom golf fra dametee. Det er ikke deres skyld forresten, dere gjør så godt dere kan. Dersom dere også hadde begynt med golf litt før så kunne dere sikkert ha slått nesten like langt som meg.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

hmm... det må finnes to solskinngolfere, for han jeg spilte SG-turnering foran slo kort, skeivt og brukte slope edition for å se hvor langt det var til baggen hans, til hotellet hans, og noen forsøk på flagget også, uten at det ga noe closest to pin.

menmen, mitt jern på 8'ern var lengre enn din drive på 10'ern, så det var synd jeg lå i røffen og ikke fikk riset deg skikkelig. du har jo rett og slett blir helt uspiselig av denne fairwaytreff-driven din.....

hihihi

Golfkillen

over 17 år siden

Golfkillen

Jeg er enig med NEI. PGA-utdannede proer med godkjent utdanning stoler jeg på. Ville ikke sendt bilen til et verksted som ikke var godkjente, men som bare drev på å mekka etter beste evne bare...!

Kjenner dessuten en golfpro privat, og han sier at denne typen instruktører undergraver hele utdanningssystemet.

NGB GT

over 17 år siden

NGB GT

Hihi. Tydeligvis en misunnelig pro der ute et sted :-)

Jeg bare sier det jeg har erfart - jeg har prøvd minst 10 forskjellige proer, Jørn har jeg brukt nå i over ett år og han er den jeg har hatt BEST uttelling med.

Hvis det er noen som undergraver utdanningssystemet så må det vel heller være PGA-utdannede proer som - tross utdanningen - er dårlige pedagoger.

Pepper

over 17 år siden

Pepper

Har aldri brukt Jørn som pro selv, men kjenner han såpass godt at jeg vet han er en god pro. Om han har formell PGA utdannelse eller ikke spiller da ingen rolle for meg, poenget må jo være å få en pro som du fungere godt sammen med og som kan hjelpe deg.

Susse Nusse Pussegutt

over 17 år siden

Susse Nusse Pussegutt

Spiller vel ikke så stor rolle hfor proene har utdannet seg.
Det er som med andre lærere (f.eks. i skolen), noen har talent til å lære ifra seg og kan tillegg stoffet det skal formidle til fingerspissene, andre er talentløse til å undervise og skjønner ikke selv det de skal undervise i.
Har fått flere råd som har virket hos tilfeldige spillere jeg har møtt ute på banene enn jeg har fått av proer.
Har inntrykk av at det er mange proer som ikke har fått med seg at golfsvingen er i utvikling, og lekser i vei på det de lærte på PGA-skolen.
De to proene på hjemmeklubben min har ihvertfall papirene i orden, men begge tar sterk avstand fra stack & tilt. I mine øyne taler det for seg selv.

Pro

over 17 år siden

Pro

Kan jo bare nevne at Jørn så vidt jeg har hørt går på PGA utdanningen nå. I tillegg har han arbeidet for Darren W Clarke i 3-4 år. Han er vel en av de beste proene i Norge. Tror ikke kvaliteten på Jørn sin undervisning er noe problem. Så lenge hans elever er fornøyd er vel det viktigst.

Nja...

over 17 år siden

Nja...

At elevene er fornøyde betyr ikke at proen er bra.
Kan ta et eksempel: På min hjemmeklubb fikk vi ny pro for 3 år siden. Han overtok en elitegruppe med 2-3 spillere som gikk de fleste hjemmerundene under par, og en 3-4 andre som lå 2-5 slag bak. I løpet av 2 sesonger med ukentlige seanser har samme gjengen problemer med å komme seg under 80 slag, og snittet av de 10 beste i klubbmesterskapet har blitt ca 5 slag dårligere.
MEN, proen er velstelt, velkledd, veloppdragen, hyggelig og karismatisk, og er mye bedre likt av alle enn den forrige proen var en stille forsiktig gutt men som uten tvil var mye flinkere å lære gode spillere å spille golf.

Bjarne potet

over 17 år siden

Bjarne potet

Jeg er helt enig med siste taler. Selv om elevene er fornøyd så er nok proen noe dritt! Hvis han gjør golfspillere flinkere og fornøyde er det sikkert bare tull og tøys han driver med.

Kanskje Njaa er en trist pro som ikke får kunder? Som har en eller annen fancy utdannelse, men som ikke klarer å levere?

Det er bare helt utrolig at noen får seg til å skrive så mye piss om andre. Det er uansett gøy å ta timer med Jørn siden det alltid blir gode runder etterpå.

Mathias

over 17 år siden

Mathias

Jag har Jörn som kompis på facebok! Det ni!

Nes medl

over 17 år siden

Nes medl

Jørn var allerede veldig flink til å lære fra seg når han var ass. pro hos oss. En kar som er flink til å omgåes folk, lytte, formidle budskapet og ikke minst glimt i øyet. Flere av oss savnet deg.
Veldig hyggelig Jørn at du lykkes på Miklagard og jeg ønsker deg lykke til videre.

Draw

over 17 år siden

Draw

Sier ikke ett ord om Jørn som pro -for jeg aner ikke hvordan han er. Syntes allikevell det er litt humoristisk at Miklagard -hvor alt er best i hele verden (!?!?!), har en pro som ikke er utdannet... Regner ikke med at greenkeeperene deres er flinke hobbygartnere??

TigerFan!

over 17 år siden

TigerFan!

Hvis du er en jævlig flink hobby-gartner, og får ting til å "gro" som det skal, hadde det da vært et problem å ha jobb på mikla?
Folk er så jævlig forutintatt, og tror at med det samme man har en eller annen utdanning, så er man plutselig flinkest og best, og ingen andre kan gjøre en like bra jobb. Selv om det ofte viser seg at erfaring og (livs)visdom kan være minst like bra kvaliteter som en eller annen form for utdanning. I mine øyne, vel og merke.

Yes

over 17 år siden

Yes

Godt sagt TigerFan! Sånn er det bare

Draw

over 17 år siden

Draw

Helt enig TigerFan!
MEN problemet er ikke å HA en jobb på "mikla", men å FÅ en jobb på "mikla".
Hvis du kan svare meg på hvorfor en "jævlig flink hobby-gartner" skal få jobb fremfor en som har papirer på at han er utdannet greenkeeper, så blir jeg imponert!
Det er desverre litt for dyrt å ansette folk i Norge til å kunne ta sjansen på "jeg lover at jeg er skikkelig flink altså". Derfor har de som ansetter folk (i et merkelig sammentreff også stort sett folk som har utdannelse) en tendens til å velge de som kan 'bevise' at de har tilegnet seg noe kunnskap gjennom en viss innsats på en eller annen institusjon....

puh

over 17 år siden

puh

Proer på Mikla er ansatt hos, og av, Darren WebsterClarke. DWC er en en egen bedrift, med hovedsete på Miklagard Golf. Jeg tør også påstå at noen år under Darrens vinger gjør at man lærer mer om instruksjon enn hos PGA Norway..

Bortsett fra det, må jeg komme med en liten kommentar til Draw: Jeg vil nok tippe at du aldri har vært i noen rolle med beslutninger angående ansettelser. Noen av mine beste ansatte gjennom tiden har ikke hatt den riktige formelle utdannelsen, men har derimot erfaring og personlighet som helt klart har gjort dem mer enn kvalifisert for jobben.
Det er faktisk umulig å være bastant i forhold til dette, da det kommer an på hvert enkelt individ.
Men for all del, jeg er jo ikke høyt utdannet selv, så hva vet jeg...

Nye Gunnar Bull GT

over 17 år siden

Nye Gunnar Bull GT

Nå har jeg aldri ansatt greenkeepere, men på generelt grunnlag vil jeg vel si at yrkeserfaring og gode referanser teller mer enn gode karakterer.

Men - veldig avhengig av hvilken jobb det dreier seg om.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her