Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Wood vs hybrid

Steven Patrick

over 17 år siden

Steven Patrick

Driveren min går i alle retninger (kompisser kaller meg slicekongen).
Har ikke gitt den opp ennå, men føler jeg trenger en kølle som jeg kan stole noe mer på og som samtidig gir meg lengde.

Lurte derfor på om jeg skal skaffe meg en wood.
Har fra før fra jern4 og oppover og en 3. hybrid.

Noen som har gode råd og gi?

Spiller med 21 i handicap.

Luna

over 17 år siden

Luna

Dersom driveren går i alle retninger, vil antageligvis dette skje med andre køller også, om enn litt kortere.
Prøv en pro istedet.

Foooore

over 17 år siden

Foooore

I min tid som superslicer - har gått over til enkeltvisslicer - gikk slagene med driver og wood med samme ubehagelige ballbane, mens rescue-3 gikk noenlunde rett fram.

Enig med månen, prøv en pro.
Minst 99 av 100 pro'er vil nok si at du kommer utenfra og inn, og det lar seg rette med litt tålmodighet og innsats.

doc

over 17 år siden

doc

legg ihvertfall bort driveren for en stund, trolig også wood og hybrid, og slå ut med jern på en oppegget ball. Da er du trolig ofte godt igang med spill fra fairway. Det er mitt ydmyke råd.

til foore

over 17 år siden

til foore

ikke sikker at 99-100 % av proene sier det - mye rart der ute, men......det er 100% sikker at du gjør det så "get a lesson" og hold driveren ned i kjellerboden inntil vdere.......worst case....AIM LEFT!

`39

over 17 år siden

`39

treerhybriden er den værste slice fi.... i bagen min. Både wooden og driveren er langt bedre. Hvis du bryr deg om lengden på slaget, forstår ikke jeg hva som kan går lengte enn en driver. Noen klare å slå langt med en treerwood og slicer mindre, men lengden igjen....

En god pro kan sikkert hjepe, om enn ikke helbrede deg helt. Tren og tren etter vedkommedes gode råd. Tålmodighet gir ofte positive resultater. Lykke til!

-

over 17 år siden

-

tror kanskje det kan være lurt og bytte ball også.. til en hardere type, slik at du får mindre spinn på ballen.. kurerer ikke slicen, men kan fjerne deler av den.. pluss at du da kan få mer lengde med wood eller hybrid, fordi den ikke skaper så mye spinn og gir deg mer rull!
men fortsatt tror jeg det beste er å oppsøke en pro;) slik at vi får mer å gjøre!

FekinCnut

over 17 år siden

FekinCnut

Har du et problem med slice/hook er ikke løsningen å bytte ball

Dersom du ikke kan lukeparkere er ikke løsningen å skifte dekk heller

`39

over 17 år siden

`39

Enig, F. C: Har prøvd både harde og myke baller, men forskjellen på slice/hook er lik null.

Holder på gode råd, her på nettet, eller fra en god pro og deretter å ha tålmodighet og tren fysisk/mentalt. Det vil gi resultater fortere enn (altforfor) enkle løsninger.

Slice og lange "jern" høre ofte sammen. Klare man med trening å smokke ballen rett fram med et langt jern, kommer man lettere i mål ang. denne diskusjonen

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her