Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Tiger Woods

bdk

over 17 år siden

bdk

Hvordan i all verden skal noen klare å slå den mannen??!?!?!?!
Er det mulig?!?!
25 fot rett i boksen når det gjelder som mest.
Artig å se at han måtte jobbe for det i alle fall :-)

God natt.

Logo

over 17 år siden

Logo

Kommer Tiger til å vinne alt i år?

lett

over 17 år siden

lett

ja

usikker

over 17 år siden

usikker

Han kan jo, men det kan også komme en sprekk. Han er utrolig dyktig og har marginene på sin side.

nano

over 17 år siden

nano

Det er vel omentrent det som er eneste spenningsmoment igjen... Tipper at han vinner 4 majors. FedEx Cup play-off tar jeg nesten for gitt at han vinner. Da er det vel ikke mange igjen...

Tink

over 17 år siden

Tink

Tenk så mye mer jeg hadde sett på golf hvis Tiger ikke var så suveren....

jm

over 17 år siden

jm

tenk så mye mindre jeg hadde sett på golf hvis Tiger ikke spilte...

Bobby

over 17 år siden

Bobby

Samme mann hadde en tre-putt fra 2 meter på hull 10 søndag, så han er like menneskelig som alle oss andre. At siste putten rullet i, må kalles flaks. Av 100 slike putter vil vel Woods senke 1-5, og det viser at selv han har hellet på sin side. Han puttet jo ellers ganske dårlig hele turneringen.

Mitt inntrykk er at toppgolferne har blitt dårligere de siste par årene - alle, bortsett fra Woods. Han er fremfor alt jevn over fire runder, har mental styrke og konsentrasjon, og spiller heller ikke så mange turneringer som de andre. Kvaliteten på toppgolf har sunket synes jeg, målt ut fra det jeg kan se på TV. De andre i toppen varierer for mye i spill fra dag til dag og fra turnering til turnering (fra top 10 til MC neste uke!). Woods er eneste spiller som holder topp nivå hele tiden. men er han blitt bedre de siste par årene? Jeg synes ikke det. Det er min analyse at de andre har blitt dårligere. Jeg ser langt flere dårlige slag fra golfproffer nå enn tidligere. Noen som har reflektert over det samme?

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Jeg synes toppgolferne har en enorm spillestyrke på sitt beste, men overraskes litt over mangel på stabilitet. Men dette viser vel hvor marginal golfen er.

Og jeg synes golfen er ennå mer spennende nå enn før, ikke minst fordi det vises så mye på tv. Fantastisk underholdning!

På den annen side skjønner jeg godt de som bryr seg filla om golf, smak&behov.

Henke

over 17 år siden

Henke

Du tar så definitivt feil, Bobby. Det er totalt uinteressant å spekulere i om Tiger har blitt bedre eller motstanderne dårligere. Statistikken til Tiger er upåvirket av motstanden. Han har på ingen måte blitt dårligere de siste årene! Ifølge ham selv er han nå bedre enn på lenge, hvis vi skal regne med at han snakker sant.

Han puttet ikke spesielt dårlig, han var bare ikke suverent best på greenen. I tillegg var det de dårligste greenene på PGA-touren på svært lang tid, så det var nok mer bomming enn vanlig.

Hvorfor snakker man om flaks når samme mannen gjør det om igjen og om igjen? Når slutter det å være flaks? Han er snart mestvinnende gjennom historien. Det må jo være flaks! Han hadde samme putten på 18 nå på søndag som han hadde mot Mickelson i 2001. Begge gikk i, for seier. Flaks. Han har vunnet alt han har stilt opp i siden september. Flaks.

Om han så setter 1 av 100 fra den avstanden - hvilket ikke stemmer - så sørger han for å gjøre det søndag ettermiddag, for seier. De 99 andre setter han på treningsgreenen etter at de andre har lagt seg, og før de står opp igjen.

Mener ikke å bli sekterisk, men jeg tror knapt jeg vet om noe dummere enn å synse om ting det føres statistikk over. Jorda er ikke flat, kan man si.

Jeg foreslår at man heller nyter muligheten til å følge historiens hittil suverent beste golfspiller på direktesendt TV.

Synsern

over 17 år siden

Synsern

Bobby, jeg synes synsingen din er helt på jordet. Tror du på den selv?

Bobby

over 17 år siden

Bobby

Dette blir tullete. Jeg anerkjenner Woods som verdens beste mannlige golfspiller. Jeg har aldri ment eller skrevet at han har flaks i det han gjør, kun den ene putten som avgjorde turneringen. Og det uttrykket står jeg ved. Woods er suveren, og hans posisjon er ikke basert på annet enn dyktighet i alt han gjør. Men selv verdens beste må ha hellet på sin side av og til.
"Henke" er på jordet når han tillegger meg oppfatninger om at Woods´ posisjon og resultater er basert på flaks. Han er best, men det må være lov å mene at de andre er blitt dårligere. Woods er ikke blitt bedre de siste par årene. Mange av de andre skuffer jevnlig, men det gjør ikke Woods. Det er hans stabilitet som er hans styrke.

evergray

over 17 år siden

evergray

Ingen kan si noe annet enn at mannen er utrolig dyktig. Nerver av stål. "Best når det gjelder" er mellomnavnet hans!!!

Likevel er det aldri kjedelig å følge med når han spiller, det er alltid en eller annen som puster ham i nakken.

Kan han være uheldig å tape???................

Det er grunnen til å ha nesa limt opp mot flatskjermen, intet er avgjort på forhånd, og takk for det.

Eldric rules :-)

Hooker Bob

over 17 år siden

Hooker Bob

Bobby, du bommer ganske grovt. Å si at proffgolf har blitt dårligere de siste årene er ganske feil. Det blir vanskeligere å vanskeligere å kvale inn på pga touren og europa touren. Og det at det er flere forskjellige som vinner på pga touren er jo også bevis på at nivået er høyere enn noen gang. Tiger er bre så ekstremt mye bedre enn alle andre, derfor får han det til å se lett ut. Uten tvil den beste idrettsutøveren vi noen gang har sett spør du meg.

evergray

over 17 år siden

evergray

Tror at det skyldes at det for kun få år siden var en rikmanns-sport. Nå kan omtrent enhver spille golf.

Vil det ta mange år til før Tigeren får for hard konkuranse?? De eldste er enda best, men...............

snappy

over 17 år siden

snappy

Hei

Å si at Tiger kun setter 1 av 100 putter fra 25 ft er helt på tryne.

Jeg sto på putting greenen med Thomas Björn i Dubai en gang. Da satte har 4 av 5 putter fra rundt 15 meter, 45 ft..... Han bommet på den förste og korrigerte seg inn slik at han satt de 4 neste.

Så gikk an på andre siden av hullet å satte 3 av 5 fra ca. 8-10 meter. 2 förste var bom, de 3 andre var midt i hullet. Förste bommet venstre, den andre höyre. Så tre midt i. Helt sinnsykt.

Tiger er en mye bedre putter en TB. Så fra 25 ft vil jeg tro Tiger setter minst 70/100 dersom han vet linjen 100%. Og det gjorde han mest sannsynlig her.

Superfisk

over 17 år siden

Superfisk

snappy har helt rett. Disse karene er helt sykt gode til å putte. Når de trener er det latterlig å se hvor mange putter de setter.

Jeg stod å så på Ernie Els, Nick Faldo og Adam Scott en gang. Det er det sykeste jeg har sett av putting noen sinne.

Når man går rundt å ser dem spille ute på banen er det helt uforståelig at de klarer å legge ballen innenfor halvmetern-metern hver eneste gang. Uansett hvor mye onduleringer det er, så har de sykt god kontroll.

Skådespelar

over 17 år siden

Skådespelar

Har selv sett disse nevnte spillerne samt alle andre på Europatour mange ganger, og det snappy og superfisk forteller her er ikke tilfelle.

Ingen av de beste spillerne i verden klarer sette 4 av 5 putter fra 15 meter!!! Ikke engang 3 av 5 på 8-10 meter. Ikke i nærheten engang!

Tiger setter kanskje 2-3 av 5 metere om han på forhånd har funnet linjen fra det punktet ballen ligger på (men slike ting skjer jo aldri på banen, at de VET linjen til en viss speed)!

Thomas Bjørn setter ikke 1/3 av 5 meterne, selv om han på forhånd har funnet linjen!

Dette er virkeligheten. Fra 8 meter har ingen sjans til å hulle mer enn halvparten, enda de har funnet linjen og slått mange baller fra samme punkt......

GET REAL

Eirik

over 17 år siden

Eirik

Det blir for dumt å diskutere hvor mange putter en proff sitter fra 5m, 10m, etc. Det er det ingen her inne som vet.

Jeg syns heller ikke det var flaks at Tiger satt den 7m putten på siste hullet.

barcentrale

over 17 år siden

barcentrale

Sink 200 six-foot putts in a row . . . one-handed

Tiger: "They have to be straight uphill putts. The smoother and slower the greens, the quicker you'll make an imprint on the green. After about 20 balls, you'll see a light patch going toward the hole. Now you're making the grain go that way. You just get up there and hit it. I do 100, sometimes 200. It's not that hard."

Say no more!

Bobby

over 17 år siden

Bobby

Snappy tar feil, og Skådespelar har rett. Snappy snakker vel om rette putter som han har sett proffene gjøre, men selv de tall han oppgir om det må være feil. Den 8-meters putten på hull 18 som Woods satte søndag var med brekk/vinkel og helning. Han vil ikke klare å sette en tilsvarende putt i koppen mer enn max. 5 ganger av hundre i konkurranse (vi snakker ikke her om trening under avslappede og ideelle forhold). Jeg er også imponert over proffenes dyktighet når de setter ballen så nær hullet fra alle mulige lengder og onduleringer og brekk. Men her snakker vi om at ballen skal i koppen, ikke bare i nærheten av den. Og da kommer flaksen inn.

Forøvrig tipper jeg at Woods ikke vinner en eneste major i år. Ikke fordi han ikke er best (for det er han), men verden er slik.....

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Jeg mener å ha hørt noe om at proffene i gjennomsnitt setter ca 50% av tre-metringene. Er ikke sikker på det eksakte tallet, men det var dårligere enn jeg hadde trodd.

De beste putterne er nok en del bedre enn det, men ikke i nærheten av tallene Snappy opererer med. På en god runde kan man nok klare det utroligste, men i snitt i løpet av en hel sesong blir tallene temmelig annerledes.

Dave Pelz hadde vel også lagd en putterobot som satte alle puttene helt likt. Likevel gikk på langt nær alle i, fordi det er så lite som skal til for at ballen forandrer ørlite på retningen. Vi snakker tross alt om gress som vokser på jord.

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Noe litt annet, men noenlunde det samme.
De amerikanske reporterne hadde noen kommentarer til scrambling - chip&pitch - ifm en turnering for ikke lenge siden. Proffene er utrolig flinke fra "enkle" forhold, snitt veldig nært 2slag, men fra litt vanskelige forhold har de snitt på over 2,5slag.

Og generelt blir det vel sagt fra alle hold at proffene er ekstremt flinke til å putte, samt fra bunker.
.

snappy

over 17 år siden

snappy

Ofte lurt å skille mellom turnering der man får et forsök og på trening der man får flere. Jeg setter ofte 10/10 5 meter putter på trening... Men i turnering setter jeg kanskje 1 pr 18 hull... Mer er det ikke. De birdies jeg får kommer som regel på par 5 hull der jeg er inne eller rundt green på 2 slag. Eller på andre hull der jeg har innspill som legger seg svärt näre.

Hadde jeg hatt tre forsök på alle putter på en 18 hulls bane ville scoren blittt iallefall 4-5 slag bedre. Se på scramble f.eks... De fleste slag spares på greenen.. .Fordi man ser linjen når de andre putter..

Tror dere jeg lyger når jeg sier det jeg sier... Ta turen til Dubai å ta en titt på de beste i Europa når de trener.. Kan jo hende det jeg så var ekstra ordinärt, men tror faktisk ikke det...

Superfisk

over 17 år siden

Superfisk

Så morsomt. Her forteller snappy at han så Thomas Björn sette så og så mange putter, også sier dere at han lyver? Selvsagt setter ikke TB så mange putter hele tiden, uansett greener. Det var et eksempel til snappy hvor han telte hvor mange mannen satte.

Jeg bekreftet at jeg også har sett disse karene sette veldig mange putter. Jeg telte ikke noe antall, men de satte faktisk så mange putter at jeg ble svært overrasket. Jeg visste de var gode, men ikke SÅ gode.

Som snappy sier er det stor forskjell på trening og turnering, og det var under trening han observerte tallene.

Skådespelar

over 17 år siden

Skådespelar

Har sett de nevnte spillerne over 20 ganger på treninger og dere har nok vært litt "star struck" og blinde, for det dere har sett stemmer ikke med virkeligheten.

Selv ble jeg overrasket over at de ikke var bedre.....selv om de er de beste.....

Tiger er blitt bedre, han er svært god, -faktisk mye bedre enn de fleste på Europatour. Han imponerte, men setter ikke halvparten av sine 5 metere !!

Det som var åpenbart var at disse spillerne er jevnere.

Har sett dem i Dubai også, som om det skulle være så spesielt......

Superfisk

over 17 år siden

Superfisk

Så jeg har ikke blitt imponert over puttinga deres? Jeg har ikke sagt hvor mange de setter, jeg har bare ytret at jeg ble meget imponert over puttinga. Kan du bare klare å godta det?

Det stemmer ikke med virkeligheten at de var flinke til å putte?

Kan du også snart forstå at vi snakker om trening på treningsgreenen?

Skådespelar

over 17 år siden

Skådespelar

Om du les mitt siste innlegg ein gong tell, så ser du eg nevnar treningar, på treningsgreen er der dei trenar...

Dei tala som vart nevnde av snappy som du stemde i.....dei er vås og har ittje noko med verkelegheita å gjer..... Det er min observasjon, i Dubai, på treningsgreen, og på alle andre turneringar eg har vore innom..

pap

over 17 år siden

pap

Skådespelar: Har du noen gang opplevd at du eller andre på en runde/turnering setter alt av putter?
Viss du har, så bør du også innse at noen kan observere en av verdens beste spiller sette 7 av 10 putter!!

Yngve

over 17 år siden

Yngve

nå er det vel strengt tatt ikke interessant å snakke om hvor mange putter proffene setter på trening.
poenget er jo hvorvidt det er flaks eller ikke når TW gang på gang setter avgjørende putter på avgjørende hull!!

etter min mening kan man rett og slett følge Ben Hogans utsagn:

"The more I practice, the luckier I get".

jo, selvsagt er det et lite element av flaks når den avgjørende putten settes, men det er dyktighet som gjør at marginene er på Tiger Woods side i turnering etter turnering.

å snakke om at proffene har blitt dårligere med årene blir bare teit. som i alle andre idretter, så blir proffene bedre og bedre. de får bedre teknologi, både på svingforbedringer og utstyr. og har bedre marginer, samtidig som banene de spiller kanskje utfordres mer og blir vanskeligere og vanskeligere(uten at jeg VET det).

personlig synes jeg det er dritkult hver gang Tiger vinner, for det vekker inspirasjon hos de konkurrentene som har noe å stille opp med.
det er vel bare et spørsmål om tid før Aron Baddely vinner en playoff eller sisterunde mot Tiger Woods. det er ikke spillestyrken, men psyken som gjør at han taper mot Tiger. samme gjelder vel garantert andre også.
det er noe fryktinngydende over Tiger Woods, og når jeg får sommerfugler i magen av å se han på TV, så kan man vel bare gjette hvordan de stakkarne som skal bli most av han på banen føler seg når de står på tee...... :)

Skådespelar

over 17 år siden

Skådespelar

pap
Eg sei berre at ingen setter meir enn 50 % av 8 metera, ittje eingong på treningsgreen!

Eg har sett dei så mange gong, og sjølv om dei er gode og veldig stabile, set dei ittje så monge som dykk sei!!!

Vert Reell !

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Tenk hvis Tiger virkelig hadde puttet "bra"...da hadde han vært enda lengre foran de andre enn det han allerede er..http://www.pgatour.com/r/stats/info/wm3.html?104

Tror nok han gruser alle rekorder snart...i år er han enda bedre enn noensinne

Dilter

over 17 år siden

Dilter

Interessant å se på statistikk.

Denne sesongen har TW truffet 75% av greenene i 'regulation', og han har en 'birdie conversion rate' på 35% (dvs. 1-putter). Fant ingen statistikk på "Average proximity to the hole", men mener å huske at den lå omtrent på 20 fot i siste turnering.

Så, påstanden om at 'ingen setter mer enn 50% av 8-metere' kan nok stemme ganske godt.

Per Kristian

over 17 år siden

Per Kristian

Proximity to hole: http://www.pgatour.com/r/stats/info/?331

Dilter

over 17 år siden

Dilter

OK, så i gjennomsnitt har TW denne sesongen vært ca. 10 m fra hullet på sine innspill (32' 11"). Da spørs det om ikke selv '50% av 8-metere' er i høyeste laget.

Averatge proximity to the hole
The average distance the ball comes to rest from the hole (in feet) after the player's approach shot. The approach shot distance must be determined by a laser, and the shot must not originate from on or around the green. The shot also must end on or around the green or in the hole. Note: 'Around the green' indicates the ball is within 30 yards of the edge of the green.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Til og med Tiger er dødelig som oss på den måten at han har gode og vonde dager på greenen.

Noen runder setter han alt innenfor tre meter, andre runder setter han ingenting over to.

Jeg er enig i at ingen setter mer enn 50% av 8-metersputtene. På en god dag er det nok mulig, men i snitt tipper jeg 50%-grensen går på 4-5 meter. Selv på de aller beste.

Personlig - vurdert ut fra sesongen så langt - ligger 50%-grensen min på ca 80 cm :-)

Superfisk

over 17 år siden

Superfisk

Skådespelar: Det du sier er feil, og stemmer ikke med virkeligheten.

Bobby Peru

over 17 år siden

Bobby Peru

"Det blir for dumt å diskutere hvor mange putter en proff sitter fra 5m, 10m, etc. Det er det ingen her inne som vet. "

Og nå kommer jeg og ødelegger all moroa ;-)

Tigers puttestats, fra http://www.pgatour.com/players/r/?/00/87/93/stats :

Overall Putting Avg.-Inside 5' 97.96% 13th age - Insi - 98 de 5' - 96
Overall Putting Avg.- 5-10' 52.63% 125th age - 5-10 - 19 ' - 10
Putting from 10' - 15' 33.33% 52nd ' - 18 -
Putting from 15' - 20' 28.57% 14th ' - 14 -
Putting from 20' - 25' 18.75% 27th ' - 16 -
Putting from > 25' 9.68% 14th - -
Putting from 5-15' 42.50% 123rd - -
Putting from 15-25' 23.33% 14th ' - 30

Altså setter Tiger'n ca 1 av 10 utenfor 25 fot (ca 7,6m).

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

In real life må altså Tiger ned mellom 2,5 og 3 meter før han setter halvparten av puttene.

På denne avstanden er han ikke på sitt beste heller, da.

Bobby

over 17 år siden

Bobby

Veldig bra data fra "Bobby Peru". Slår hull på en del myter om puttingen til proffene. Jeg konstaterer at TW setter 10 % av putter innenfor 7,5 meter. De aller fleste av disse er vel uten brekk? Med brekk er mye vanskeligere. Da hadde jeg trolig rett som påsto at TW vil sette 1-5 av 100 putter fra 8 meter m/brekk.
Ikke overraskende er opplysningen om at TW kun setter halvparten av puttene på mellom 5 og 10 fot (1,5 - 3 meter).

HM

over 17 år siden

HM

Det der virker ikke sannsynlig Bobby. De fleste putter på 7-8 meter på PGA har brekk. De spiller ikke på flate greener.

Stian

over 17 år siden

Stian

I helgens turnering hadde TW satt 0/21 putter over 20 fot fram til hull72. Iom at den var over 20fot ble endelig statistikk 1/22.

Superfisk

over 17 år siden

Superfisk

Og vi gjentar: Tallene snappy snakket om var et eksempel fra en TRENINGSGREEN.

Statistikken dere peker på er fra turnering. Og som snappy helt korrekt sa, så trodde han Tiger satte 10% av 8 metringene i turnering.

Tilskuer på ET

over 17 år siden

Tilskuer på ET

Har vært tilskuer på flere ET turneringer, og kan bekrefte at selv superstjerner som Olazabal, Garcia, Harrington, Montgomry m.fl. slår en del forbausende dårlige slag selv på turneringer der de oppnår gode plasseringer.
Men de klarer å henge med ved å slå andreslaget nær greenen fra de utroligste lie og posisjoner for deretter å chippe inn for en-putt og par. Eller senke putten etter bunkerslag. Eller å få fridropp for det utroligste.

Ved å klore seg fast i par og sette en og annen birdie kommer de langt opp på resultatlistene. Det er ikke den som spiller best som vinner, det er den som ungår flest tabber. Her er Tiger i særklasse. De dårlige slagene til Tiger er gode nok til å berge par nesten uansett. Tigers våpen er fokus og konsentrasjon, og evnen til å redde seg ut av vanskelige situasjoner.

Skulle vært morro å hatt en golfturnering der hvert eneste slag teller, der banen er merket som en skyteskive og man gir poeng etter lengde og nøyaktighet på utslag og innspill, bunkerslag, pitch, chip, lange og korte putter. En slags "feltskyting" med kølle og ball.

Stian

over 17 år siden

Stian

Er vel rivende likegyldig hva spillerne gjør på trening når det er under turnering det gjelder ?

På treningsgreenen har de jo alle forutsetninger for å putte bra. For ikke å snakke om ikkeno press.

Og sist helgs turnering hadde TW en treffprosent på under 5% på 20+ fots puttene

Superfisk

over 17 år siden

Superfisk

Stian: Jeg tror vel de fleste vet at det er turneringen som teller?

Poenget var hvor forbausende flinke de var til å sette ballen på rett linje under trening.

Skådespelar

over 17 år siden

Skådespelar

superfisk
Dei er ittje så gode på trening eingong.....

Du tek feil, eg har sett dem gong på gong, og dei tilfella der ein set 3 av 5 slike 8-10-15 metera, er ittje tilfelle.......

king ben

over 17 år siden

king ben

Nå synes jeg faen meg "Skådespelaren" her snart bør holde brødboksen igjen!

Hvem faen er du for å betvile noe Snappy eller andre har obesrvert en gang på en treningsgreen!!???

Merkelig omløp (om det er noe) på dere som gang på gang alltid MÅ betvile det andre en gang har observert fordi man selv ikke har sett det!!!

HVor mange er det som har SETT $1 000 000 i kontanter???? (i virkeligheten)...... Man kan ikke si at det ikke finnes fordi man ikke har sett det selv!!!

Jeg har selv stått å trent på green og "prestert" å senke 3 stk 7-metere på rad!!! EN GANG!!! mens jeg i går kun satte 1 putt fra over to meter!!!

Det meste er faktisk mulig i golf. Det er mulig å drive godt over 400meter, det er mulig å sette innspill fra alle lengder, osv. Det er fysiske lover som bestemmer dette. Det å gjøre det flere ganger evt på rad er det mindre sansynlighet for, men fremdeles mulig!!

Samtidig er det slik at de aller beste gjør det oftere fordi de er så jævlig gode!!!

Og Tiger er uten tvil den beste av dem alle!!!

Vi klarer antagelig ikke å begripe hvor god han egetlig er. Men, Golf er verdens nest vanskeligste teknisk idrett! (etter snooker). Det å vinne 7 på rad i en idrett med så små marginer sier sitt!

Ikke tilfeldig at han satte den siste putten på søndag for seier. Det er Tigers varemerke. Gjøre det når han MÅ!

Vi som ikke klarer å forestille oss hvor god han egentlig er kan finne på å kalle det for "flaks" i mangel på et bedre ord.

Bobby Peru

over 17 år siden

Bobby Peru

Hmm...
Synes debatten sporer vel av her; at gutta er rå på en flat treningsgreen skjønner jo alle - jeg setter over 50 putter på rad på puttematte (ca 6ft) jf Tiger eksempelet. Den putten han satt på søndag setter jeg kanskje 1 av 100 ggr. Jo nærmere treningsgreenen er de på banen, jo likere blir stats'ene, og de sier maks 1/10 over 7,6 m på Tiger.

King Ben; stats'en sier 0/21 putter over 20 fot fram til hull72. Kom med fakta på hvor mange avgjørende putter over 8m han har hatt på siste hull siste dag, som han har satt. De kjenner jeg ikke, og er veldig interessert i å få vite de.

IMHO, en av grunnene Tiger dominerer er nok som "Tilskurer på ET" skriver, nemlig at han gjør veldig få tabber:

Scrambling from > 30 Yards 41.67% 3rd - -
Scrambling from the Rough 68.67% 1st - -
3-Putt Avoidance 1.85% 5th

Det tyder på en mental styrke utenom det vanlige ...

Skådespelar

over 17 år siden

Skådespelar

King Ben er rette karen og preike.....
som ittje har sett anna enn nokre få amatour turneringar.....

Statistikkar og fakta talar myttje betre enn ein som er stjernatruffe og imponert over at TB traff tre gongar på rad......

Dette er ittje verkelegheita, i verkelegheita er dei stabile, jamne, men ittje på nær så høg treffprosent som nokre her meldar......ittje eingong på treningsgreen....fra ein som har sett monge innledande dager på treningsgreen før store turneringar.... og har spele golf sia King Ben brukte smokk.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Jeg er veldig enig med Bobby Peru her, og egentlig Skådespelar også.

Problemet til Skådespelar er bare at han sier at ting andre faktisk har sett ikke stemmer med virkeligheten, som da defineres som det Skådespelar selv har sett.

Det er - for å si det rett ut - litt teit sagt. Hadde du droppet å definere virkeligheten ut fra dine egne øyne, Skådespelar, så hadde du plutselig virket atskillig klokere. For resten av det du sier er helt greit.

Men da hadde det kanskje blitt mindre diskusjon :-)

Superfisk

over 17 år siden

Superfisk

Skådespelar: Du er en jævla irriterende dust :)

...

over 17 år siden

...

Du er gammel og vis, og nekter å høre historier hva noen andre har opplevd. Kanskje du ikke er så vis allikevel?

Well spoken Superfisk

over 17 år siden

Well spoken Superfisk

Skådespelar er en jævla irriterende dust!

Hør her suppehuer

over 17 år siden

Hør her suppehuer

På treningsgreenen putter man ball etter ball med få sekunders mellomrom, og ofte fra samme avstand langs samme puttelinje. Da blir det MYE lettere å treffe.
Selv har jeg en puttematte på 3 meter hjemme der jeg har en treffprosent på ca 95 (bommer en av 20 ganger)
Men når man kommer på en hellende green under en turnering og det er 15-20min siden forrige gang man slo et slag med putteren er saken en helt annen. Da treffer jeg ca 1 av 20 ganger fra 3 meter......

snappy

over 17 år siden

snappy

Jeg spilte med mannen som beskriver seg selv som Skådespelar:

Jeg spilte med deg i fjor.. Jeg vet at du ikke har värt å sett på en eneste ET eller PGA Tour i ditt liv. Så ikke kom her å tro du er "noko".

Skådespelar

over 17 år siden

Skådespelar

Eg har aldri spelt med deg sanppy ;)

Men eg har vore på mong ein europatur :)

snappy

over 17 år siden

snappy

Ikke lyg mer nå...

Bobby

over 17 år siden

Bobby

Igår kveld fikk vi se det igjen på TV: Woods putter fra 1,5-2m. på hull 16 og hull 18 på Doral. Begge puttene er rette. Han misser begge.
Hvordan er dette mulig for verdens beste golfspiller? Hva er det han gjør feil? Vi kan nesten se på nærbildet at han sikter galt med putterhodet.. Begge puttene har feil retning fra de blir slått. Kan noen forklare hvorfor TW gjør så elementære feil?

Skådespelar

over 17 år siden

Skådespelar

Velkomen att tel verkelegheita.....

Superfisk

over 17 år siden

Superfisk

Skådespelar: Og der holder du til?

Yngve

over 17 år siden

Yngve

Bobby, slutt å være så flåsete. det du ser på TV er ikke i nærheten av å vise hva som skjer i virkeligheten.
du blir lurt av vinkler på TV'en. dette er noe alle(ja, alle unntatt deg da) vet.

du kan ikke sitte og snakke om hvor lett en putt er ved å se på TV uansett.
at TW bommer en putt i ny og ne er da helt normalt. han er et helt vanlig menneske, men med en psyke og en teknikk som gjør at han vinner det han gidder.

innimellom leser han feil, og så enkelt er svaret på ditt flåsete spørsmål.
får si som Gunnar Bull, hadde du vært litt mindre flåsete, så kunne du virke ganske smart, men dine ut-av-kroppen påstander om proffgolfere gjør at du bare faller gjennom og blir en kranglefant i stedet.

jm

over 17 år siden

jm

Vel, idag har Tiger ikke bommet en putt innenfor 10 fot, (i overkant av 3 meter...). 14 forsøk, 14 treff.
Grei putting??? Eller bare flaks?

Tiger ruler

over 17 år siden

Tiger ruler

Ok putting fra Tiger på hull 17 og 18 i dag, eller hva mener du Skådespelar?

Superfisk

over 17 år siden

Superfisk

For å ta en standard:

"Det er umogleg å sette 14 av 14 3-metersputter. Det er bare ikkje realistisk."

Bekalger at nynorsken min er like dårlig som Skådespelarens pretend-to-be-nynorsk. Men jeg gjorde det ganske dårlig på vgs i sin tid i faget.

Tiger ruler

over 17 år siden

Tiger ruler

En presisering i fht. innlegget jeg skrev; Det var på hullene 8 og 9 han satte de viktige birdieputtene...

Skådespelar

over 17 år siden

Skådespelar

Suppefisk.
Når skrev eg det der?

Alt er mogleg, men skjer så og si aldre, statistisk sett eller realistisk sett.

Klart en proff som har funne linje si og set opp kan sette monge på rad... sjøl er min rekord heima på matto 138 stykk 2.5 metera på rad, men slikt er ittje mogleg ute i naturen.

De eg sa var at hverken TB eller TW set 2 av 5 på 10-15 meter eller 3 av 5 på 8 meter, ittje sjans eingong.

Skådespelar

over 17 år siden

Skådespelar

Eg har sett nokre spelarar har sete 3 på rad frå 8 meter, men om ein seier at ein spelar set 3 av 5, så er det eit statistisk tal. At ein kar gjør det ein gong kallast førr ei hending, og det hender, men er ittje vanlig eller i nærleiken av fakta og verkeleg statistikk.....

Og ittje ein av spelarane på europatur set 3 av 5 8-metare, ittje 1 av 5 8 metera eingong....statistisk sett. Dei er ittje så gode tell å putta som her kjem fram. Mogleg det verkelege talet er 1 av 10 på 8 meter, tippar det er meir realistisk.....

Det va det som var poenget, og DET er verkelegheita!!!

jesus maria

over 17 år siden

jesus maria

Så nå mener du at disse andre over kan ha observert faktiske hendelser på treningsfeltet allikevel? Stikk i strid med hva du mente 20.03 kl 03:29?

Neida såh..

Tiger ruler

over 17 år siden

Tiger ruler

Av nysgjerrighet tillater jeg med å spørre deg tre spørsmål Skådespelar:
1) Hvor gammel er du?
2) Hvor lenge har du spilt golf?
3) Hvilket handicap spiller du på?

Årsakene til at jeg stiller de to spørsmålene er at du uttaler deg så bombastisk i denne diskusjonen, og siden du gjentatte ganger har trukket frem at du har sett en rekke store turneringer.

Han spiller

over 17 år siden

Han spiller

skuespill.

Skådespelar er svensk.
Skodespelar er nynorsk

En proff ett sted, ein kar i neste innlegg. Ittje, hva er det? Ikkje skal det være.
heima skal være heime.

Ikke har han nynorsk som skriftmål, og han har neppe sett noen store turneringer.

Blir patetisk med liksom-nynorsk

hp

over 17 år siden

hp

Ser ut som det er litt trøndersk der oxo for en jævla blanding.

Superfisk

over 17 år siden

Superfisk

Skådespelar: På nynorsk må du bruke litt annen grammatikk.

en = ein
monge = mange
set = sett
sjøl = sjølv
ittje = ikkje
hverken = verken
eingong = ein gong

Du er en ganske dårlig skuespiller.

Det snappy sa var at han hadde SETT at TB satte så mange putter. At du har store mentale problemer med å godta at du ikke har sett det er ikke vårt problem.

Snappy sa ikke at TB og gutta satt 3 av 5 8-metersputter hver gang. Han sa han hadde sett det. Vanskelig for deg dette?

Tiger ruler

over 17 år siden

Tiger ruler

"Årsakene til at jeg stiller de to spørsmålene". Det skulle stått "...tre spørsmålene". Bortsett fra det, så lurer jeg fortsatt på hvem denne Skådespelar er...

Skådespelar

over 17 år siden

Skådespelar

ittje mobb meg, eg slit med lese og skrivningsvannskar.

evergray

over 17 år siden

evergray

Si heller at du har ett høyt handicap, virker litt mer deg.......

:-)

hp

over 17 år siden

hp

Enda bedre vist du sier att du er svensk.

Skådespelar

over 17 år siden

Skådespelar

Eg var Svensk men blei kjær i vestlandet og ei fin kvinne derfra monge år sia. Eg slit med skriving så unnskuld om eg ittje får tell de.

Eg e fostra opp på golf heime i Sverige, og spelar tell 5 i Hcp stundom.

HAHAHHAHAHHAHAHAH

over 17 år siden

HAHAHHAHAHHAHAHAH

HAHAHHAHAHAHHAHAHHAHAAHAHAHAH

Underholdende!

Skådespelar

over 17 år siden

Skådespelar

Eg trur det e på tide å kome ut fra skåpet.
det var ein mann eg fell før der burte. Ein staut og flott kar, men litt kort i armane då. Han ler meg lite slik nynorsk og eg hell ut med sytinga hans om dårleg ver. Han hate golf og eg elskar golf, kva skal me gjer...

Um veret e dårlege så smile han lett og såør om eg trong låne paraplyen has, men då vert eg knallsur og legg meg at. Så eg er meist solskjensgolfar eg, førr då kjem han ittje med slike morosamheitar som ødelegg samlivet vores.....

Trur kanskje på tide å skilje seg frå den sure homoen. Ka dykk trur og meine om saka?

jesus maria

over 17 år siden

jesus maria

Så det du sier er at du er solskinnsgolfer og homo?
Meeeget interessant

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Hehe, jeg vil gjerne takke de to siste talerne for å ha gitt meg to gode lattere på en tidlig påskemorgen :-)

Skådespelar

over 17 år siden

Skådespelar

Takk så myttje før støtta dykk, eg set pris på at eg ittje vert mobba før de og, sjølv om eg tykkjer at latter ittje e de eg hadde håpa på då eg endeleg fekk kome meg ut ur skåpet.

Men eg er meir godversgolar enn soksljensgolfar.
Så lenge det ittje drypp frå taket tek eg meg ein tur ut, så kan homoen med dei korte armane sitte der inne og syte.

Trur eg fer heim tell Sweden, førr der kan eg spele i godver meist heile året, der eg e frå......

Men dei store nåmna er ittje så god å putta som dykk trur, det er ei heilt klar sak, sjølv om dei e heldige dei og......såmtaims

Koll

over 17 år siden

Koll

"Skådespelar" = Henrik Bjørnstad

snappy

over 17 år siden

snappy

Tjenare.. Hvor er du fra i Sverige da?

Skådespelar

over 17 år siden

Skådespelar

Er ifrån Esløv, men følar meg norsk no.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her