Lawinth
Noe av det som er glemt i denne tråden er det faktum at det er kun plass til et begrenset antall spiller hver dag.
Klubbene vet utmerket godt hvilke dager i mnd/uke/dag det er press på den enkelte bane.
Som medlem på TYGK er det helt urealistisk å sette ned greenfee f.eks i helgene da det i realiteten ikke er plass til de medlemer som ønsker å spille heller. I helgene er det i hovedsak gjester av medlemer som bookes inn, da gjester må vente til 2 dager før spilledag med egen booking, og da er det som oftest for sent.
Om vi som er medlemer på TYGK og betaler 5200,- i årskontingent skal slippe med hverdagsfee i snitt må vi spille 15 runder hver oss i året = 350,- pr runde.
1200 medlemer x 15 = 18000 runder i sesongen. Dette utgjør fulle flighter i 9 timer alle dager i 3 måneder. Sesongen på TYGK er 5 - 6 måneder og om jeg ikke tar feil ble det spilt ca 26000,- runder i hele fjor.
Budsjett delt på antall spilte runder gir greenfeekostnaden, og om denne settes lavere enn utregnet verdi blir det en subsidiert runde.
Jeg er ikke villig til å subsidiere gjestespillere på TYGK da jeg ofte ikke får plass når jeg selv ønsker å spille.
475,- i helgen på TYGK med den kvalitet banen har nå er ikke dyrt, men en fornuftig og riktig pris. Det er jeg selv villig til å betale for å spille andre baner, av tilsvarende kvalitet.
Ikke for ofte, for jeg synes 500,- er ganske mye penger tross opplevelsen, og familien som jo gjerne skulle prioriteres høyere.