Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golf i Bodø

Trebor

over 16 år siden

Trebor

Da har jeg endelig fått testet den nye golfbanen på Myklebostad i Bodø. Det var rett og slett imponerende! De har flotte forhold, og en spennende bane med mange bra golfhull.

Den var generelt svært godt vedlikeholdt, og greenene var veldig jevne og bra å putte på. Men de var trege:(

Pr nå har de kun 9 hull, men de er nå i full gang med de siste 9.

Det er ganske fornøyelig å drive over fjæra og på tversovergående fairway. Nå er det 3 par 3 hull etterhverandre, men det regner jeg med blir fikset når de siste 9 er ferdig.

http://www.saltengolf.no/

Jeg spilte den andre banen i Bodø - Ilstad for ett par år siden. Det er også en bra bane, men med ikke fullt så spennende hull. Forholdene var ganske dårlige når jeg spilte der, men det er sikkert sesongbetont.

Til webmaster: Det er kanskje på tide å oppdatere disse banene i menyene? De har vel eksistert i noen år nå.

Noen andre som har fått muligheten til å spille disse banene?

007

over 16 år siden

007

Jeg har spilt NNM på Bodø tennisklubb.
Hyggelig anlegg det også.

Trebor

over 16 år siden

Trebor

Hehe...
Er det noen som spiller Tennis i Bodø enda?

007

over 16 år siden

007

Året var 1981.

Det er nok mer tenniskultur enn golfkultur i Bodø. ;)

JohnnyBirdie

over 16 år siden

JohnnyBirdie

Myklebostad er den beste banen nord for Byneset når de har fullført de siste 9. Banen slik den var da jeg spilte den tidligere i sommer holdt langt høyere kvalitet en hva f.eks Sommersetra i Trondheim hadde på samme tidspunkt. Banen har massevis av utfordringer for alle spillere og i strålende midnattsol mot Landego er det ikke mange baner i Norge som slår den på "spektakulæritet" i både beliggenhet og selve banen. Hvor mange baner har f.eks en vikingegrav i fairway?

Anbefales alle!

Tron

over 15 år siden

Tron

Salten GKs 9-hullsbane på Myklebostad, utenfor Bodø, er i fantastisk stand for tiden, så jeg må skryte litt av hjemmebanen min.

Neste år er 18 hull klare til spill, og det blir nok en til tider spektakulær opplevelse å spille den.

For dem som vil ha en liten gjennomgang av de 9 hullene som er i spill, så har jeg en liten "baneguide" på hjemmesiden min. Ta en titt her: http://www.tronenger.com/index.php?option=com_content&view=article&id=80%3Amyklebostad-baneguide&catid=43%3Asalten-golfklubb-myklebostad&Itemid=67

Beklager den lange linken ;-)

SirHooksAlot

over 15 år siden

SirHooksAlot

Fikk spilt Myklebostad denne uken og jeg er veldig imponert.

Hull 5 må vær blant Norges vakreste hull i kveldssolen og flo sjø.

Eneste negative er at det ikke er muligheten for å betale for kun 9 hull, må betale dagsgreenfee på 300, noe som er ganske dyrt hvis man kun rekker 9 hull

Tron

over 14 år siden

Tron

Det er med litt stolthet at jeg kan fortelle at vi i går åpnet 18 hullsbanen på Bodø Golfpark, Myklebostad - Salten Golfklubbs hjemmebane.

Åpningen ble gjort med en Scrambleturnering med nærmere 140 deltakere, i et helt for j*** vær. Mer regn enn vi har hatt de siste ukene, men det var bare smil å se på deltakerne som for første gang fikk spille de nye hullene.

De nye hullene er meget bra, og standarden på de fleste er som de ni hulene vi har spilt på i fire år. Eneste minuset slik jeg ser det er de tre hullene som er lagt for å få på plass 18 hull. Vi har 15 flotte hull, og tre hull som nok kommer til å bli bedre, men som nok blir til dels provisoriske et par år. Banen ligger nå som en Par 69, og noe kort, men her har man tanker om utvidelser og noe omlegging, visstnok. Totalt sett kommer dette til å bli et flott anlegg, og det er herlig å kunne få spille fulle 18-hullsrunder :-)

Ta gjerne en titt på bildene som jeg har lagt ut på Facebook. Dette er de "gamle" hullene, men jeg skal få på plass litt bilder av de nye etter hvert: http://www.facebook.com/#!/album.php?aid=28656&id=152202384790103

Dere skal være velkommen til Bodø for en runde eller to, og ta gjerne kontakt hvis dere vil ha noen å spille med.

Trebor

over 14 år siden

Trebor

Tøft! Gratulerer med 18 hull! Gleder meg til å spille hele banen!

Kevin

over 14 år siden

Kevin

grattis! har lest endel om banen og åpningsturneringen nå på morgenen,og nå når Nord-Norge har fått flere baner så borger det kanskje for en tur nordover neste år for å få prøvd disse banene.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Gratulerer!! Viktig at golfen kommer for fullt også i Nordland.

Diablo

over 14 år siden

Diablo

Var fantastisk å endelig få spille 18 ulike hull etter hverandre! Som Tron skriver var det til tider et helt ufyselig vær. Hadde blant annet panorama utsikt mot en uheldig spiller som fikk paraplyen tatt av vinden. Han jaktet den hele hull 3 (400 m) og enda lenger, men måtte til slutt gi seg. Paraplyen nektet å stoppe.. Var virkelig et syn :)

Anbefalt golftur i Nord-Norge 2011: Bodø (Myklebostad) - Narvik - Lofoten
Har du bil kan de tas som en rundtur uten for lange avstander (i nordnorsk målestokk ;)

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Legger man til at Tromsø har bane og at Alta og Lakselv har fått bane i år,så kan man dra på seg en skikkelig langtur:)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her