Hans Olav
For å prøve meg på en lite oppsummering av 18 hulls baner man kan være medlem på om man bor i Oslo og ønsker å spille en del golf. Hvor man bor spiller jo en stor rolle, men jeg tar utgangspunkt for meg selv, midt i Oslo, Tåsen.
Asker: Har jo E18 ut i rushen.. Banen er meget bra iår, er personlig ikke noe fan av mange hull, mye gåing. Fra Teeplay kan det se ut som det er meget stort press på banen.
Bærum: Synes det er en lang og kjip tur langt inn i Lommedalen.. En bane det snakkes svært lite om, men banen er ok, ikke akkurat flott utsikt eller beliggenhet. Tung å gå. Fra Teeplay kan det se ut som det er stort press på banen.
Haga: Meget bra beliggenhet, men en del faste reserverte tider på banen! Ryktene sier det er trangt og går tregt der, mange eldre.. Fra Teeplay kan det se ut som det er ok press på banen.
Bogstad: For meg en drømmebane pga beliggenhet, men medlemskap er bare å glemme for alle.
Oustøen: Båttur ut som jeg ikke kunne tenke meg å være avhengig av. Banen er fin den, men meget høy snobbefaktor i klubbhuset.
Hauger: Fin bane, noe tøff og tung å gå. Ok avstand å kjøre, men banen har altfor mange reserverte tider, uaktuelt å bli medlem!
Losby: Fin bane, men en viss snobbefaktor der. Ok kjøreavstand.
Miklagard: Hadde jeg hatt penger hadde jeg kanskje kjøpt her. Flotte forhold er normalt selv om jeg synes det er noe trist og kjedelig der ute på jordet. Et lite stykke å kjøre på E6. Svært lite press på banen.
Oppegård: En bane jeg ikke liker, men kan hatt dårlige dager.. Et stykke å kjøre. Fra Teeplay kan det se ut som det er ok press på banen.
Krokhol: Golf.no testet den nylig og de mener.., les selv. Svært enkel vei ut dit.
Så står vi igjen med Østmarka og jeg stemmer i den som en totalt sett meget bra løsning, jeg er medlem. Svært grei vei dit, kun E6 til Mortensrud med evt kø og så rake vegen ut, 20 min fra Ryen. Lite press på banen, enkelt å få tid og som medlem kan du spille alle dager og alle tider! Banen er fin med topp miljø, restaurant, proshop og andre forhold.
Andre 18 hulls baner enn dette og bo i Oslo og vil spille en del golf mener jeg er uaktuelt uansett hvor bra de andre banene skal være.