Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Akse-hvor?

Sammo

over 21 år siden

Sammo

Har nettopp fått en liten slump med penger i fanget og vurderer å investere dem innenfor golf.
Er det noen som har noen tips på hvordan markedet er og hvilken bane det lønner seg å innvestere i. Ta også kvaliteten på banen med i betrakting da jeg gjerne vil ha en god bane med mye utfordringer:)

Sammo

over 21 år siden

Sammo

Glemte å si at jeg bor i Akershus ca 20 min fra Oslo, så det må bli en bane innenfor maks 1 times kjøring... Har foresten hcp 7, hvis det har noe å si...?

lasse

over 21 år siden

lasse

hcp 7, og så vet du ikke noe om banene i nærheten av hvor du bor? Høres pussig ut.

Sammo

over 21 år siden

Sammo

Det jeg lurer på er hvor det lønner seg å investere, er gortsatt en juniordpiller, har ikke spesielt peiling på økonomi og tenkte at det kanskje noen hadde noen tips om hvor en aksje ville holde seg i pris og enentuelt kanskje øke....

Cash

over 21 år siden

Cash

Glem å invester pengene dine i en golfbane!! Sett de i et aksjefond eller lignende i en bank istedet.
Lenge siden en golfaksje var verdt å satse penger på...

proff

over 21 år siden

proff

invester pengene dine i meg, så skla du få 5% av det jeg spiller inn..he he

olemartin

over 21 år siden

olemartin

Enig med Cash, ikke noe vits i å investere i en golfaksje. Alt for stor risiko og alt for liten gevinst.

Joke

over 21 år siden

Joke

En som ikke kan stave til aksje bør nok ikke investere i slike :-)

Joke

over 21 år siden

Joke

Nei, men alvorlig, mange klubber som har tatt lån over hodet (i likhet med mye annet her i Norge). Sett pengene i banken eller aksjefond eller gjør det du alltid drømt om :-)

Jante

over 21 år siden

Jante

Sammo, du kan vel ikke alvårlig mene at du vil "investere" i en golfaksje.
En ting er sikkert, en golfaksje i Norge vil ALDRI stige i pris, den vil synke sakte. Dessuten medfører den krav om årsavgift på fra 3500 til 11000 kr alt etter hvor du er medlem.

Men dersom du vil investere i kvalitetsfritide er saken en annen. Siden du er junior bør du velge en klubb med gode treningsfasiliteter og som driver godt juniorarbeid. Ha også i tankene når de forskjellige banene stenger og åpner høst og vår.

Sammo

over 21 år siden

Sammo

Ok, takker for svarene men har fortsatt ikke fått noen tips om baner..?
Litt kjedelig med skrivefeil i overskriften mem men:)

Martin Enger

over 21 år siden

Martin Enger

Selv om det sikkert vil bli hyl og skrik om banekvalitet i fjor og år, tør jeg prøve meg med å foreslå Kjekstad.

Der får du nå en andel til halvparten av pålydende. Andelene selges på det åpne markedet til rundt 10 000, og er pålydende 20 000. Klubben har de siste to år hatt noen problemer med greenene, men det arbeides på spreng for å løse dette problemet.

Kjekstad er kjent som en utfordrende bane, hvor presisjon belønnes. Det er også en korthullsbane par 3 som ble åpnet i år. Greenene der er mye bedre enn hovedbanen.

Det er en aktiv og bra juniorgruppe i klubben, men treninger hver uke for spillere på alle nivåer.

Om du ikke har prøvd banen før, bør du vurdere denne før du eventuelt investerer. Det er vel heller tvilsomt om prisen på andelen vil gå noe lavere enn den er nå.

Hans Olav

over 21 år siden

Hans Olav

For å prøve meg på en lite oppsummering av 18 hulls baner man kan være medlem på om man bor i Oslo og ønsker å spille en del golf. Hvor man bor spiller jo en stor rolle, men jeg tar utgangspunkt for meg selv, midt i Oslo, Tåsen.
Asker: Har jo E18 ut i rushen.. Banen er meget bra iår, er personlig ikke noe fan av mange hull, mye gåing. Fra Teeplay kan det se ut som det er meget stort press på banen.
Bærum: Synes det er en lang og kjip tur langt inn i Lommedalen.. En bane det snakkes svært lite om, men banen er ok, ikke akkurat flott utsikt eller beliggenhet. Tung å gå. Fra Teeplay kan det se ut som det er stort press på banen.
Haga: Meget bra beliggenhet, men en del faste reserverte tider på banen! Ryktene sier det er trangt og går tregt der, mange eldre.. Fra Teeplay kan det se ut som det er ok press på banen.
Bogstad: For meg en drømmebane pga beliggenhet, men medlemskap er bare å glemme for alle.
Oustøen: Båttur ut som jeg ikke kunne tenke meg å være avhengig av. Banen er fin den, men meget høy snobbefaktor i klubbhuset.
Hauger: Fin bane, noe tøff og tung å gå. Ok avstand å kjøre, men banen har altfor mange reserverte tider, uaktuelt å bli medlem!
Losby: Fin bane, men en viss snobbefaktor der. Ok kjøreavstand.
Miklagard: Hadde jeg hatt penger hadde jeg kanskje kjøpt her. Flotte forhold er normalt selv om jeg synes det er noe trist og kjedelig der ute på jordet. Et lite stykke å kjøre på E6. Svært lite press på banen.
Oppegård: En bane jeg ikke liker, men kan hatt dårlige dager.. Et stykke å kjøre. Fra Teeplay kan det se ut som det er ok press på banen.
Krokhol: Golf.no testet den nylig og de mener.., les selv. Svært enkel vei ut dit.
Så står vi igjen med Østmarka og jeg stemmer i den som en totalt sett meget bra løsning, jeg er medlem. Svært grei vei dit, kun E6 til Mortensrud med evt kø og så rake vegen ut, 20 min fra Ryen. Lite press på banen, enkelt å få tid og som medlem kan du spille alle dager og alle tider! Banen er fin med topp miljø, restaurant, proshop og andre forhold.

Andre 18 hulls baner enn dette og bo i Oslo og vil spille en del golf mener jeg er uaktuelt uansett hvor bra de andre banene skal være.

Fallum

over 21 år siden

Fallum

Jeg kjenner til en bane hvor du kan kjøpe aksjer. Bare legg deg på minne at i denne klubben måtte de som har "aksjer" skyte inn ytterligere 1500 i år - ellers ble de truet med inkasso. I tillegg kommer jo årsavgiften som nå er satt opp til 3750 kroner.

Jo, akjser i golfklubber er en sikkerhet for fremtiden. Sporten for alle..

G

over 21 år siden

G

Utfyllende kommentarer til Hans Olav:
Haga: Riktig at det er reserverte tider tirsdag og torsdag - dvs like ille som Hauger - Asker enda verre. Det går mye raskere der i år , har spilt over 20 runder og nesten alle under 4t og 20 min noen under 4t. Ikke så trangt spillemessig , men en noen hull ligger ganske nær hverandre (frem og tilbake) - likevel mange "driverhull". Ifølge Teeplay (og meg) er det STORT press på banen og det blir enda verre når de siste 500 aksjene er solgt fra grunneierne.
Hauger: Riktig med reserverte tider , men de er altså ikke alene. bra alternativ- tøff og utfordrene bane og ingen snobbefaktor.
Losby: Enig
Miklagard: Bare 5min lengre fra Oslo enn Hauger (og Losby). Prisforskjellen er mindre enn du tror. Fratrukket restauranrforskudd og greenfeebilletter (5 - hvorav 3 kan byttes i attraktive baner) blir årsavgiften drøye 8000.- På Haga er den 6759.-. Inngangsprisen(25000.-) er hverfall 60.000 mindre enn på Haga.
Øsmarka: Enig, men kø til Ryen + drøye 20 min er ganske langt da.., og banen er en klasse dårligere enn de jeg har nevnt her.

Vil anbefale en av banene nord for Oslo : Hauger, Losby eller Miklagard.
Spill og velg!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her