Ungdom..
"Karl E (02. Aug - 00:58)
HVORFOR skal vi på død og liv ha så mange ungdommer på golfbanen da ??
Golf er en gubbesport, og passer best for fyldige rolige eldre herremenn som meg selv; en avdanka tidligere elite-utøver i langrenn og friidrett.
La ungdommen få utfolde seg i fysisk krevende aktiviteter til alderen setter en stopper for nivået.
Da er det på tide å begynne med golf, eller tilsvarende bedagelig "lek".
Og for ordens skyld, dette er ikke ironi, det er et vel gjennomtenkt argument.
Skjønner ikke hvorfor man på død og liv skal oppsøke skoler og andre steder barn og ungdom møtes for å "hente" inn unge umodne golfspillere.
La de som ønsker det komme helt av seg selv, la golfen leve et stille tilbaketrukket liv så slipper man å tråkke anti-snobbene på tærne. "
Når jeg leser dette blir jeg så j*** sur!
Jeg skal love deg jeg at hadde du satsa litt på golfen, ikke bare gått rundt på banen som en avdanka gubbe, så hadde du funnet ut at golf er en fysisk krevende idrett.. på flere golfklubber rundt om i landet, så er det fysisk treninger for junioirer, treninger som sånn som deg ikke hadde orka og holdt ut i 5 min engang!
Når du sier det du seir, så beviser det bare hvor lite du egentlig vet om golf..
Åssen tror du golfen på tv hadde vert om golfspillerene der ikke hadde starta før de var godt over 30?? Da hadde vel vinnern av Masters spilt bogeygolf så det holder...
Jeg har selv spillt fotabal i 10år, men den fysisk treningen vi har i golfklubben min, og som jeg vet de har i andre klubber, er mye tøffere og hardere en det fotballtreningen noen gang har vert!
Jeg er 16år, og har altid blitt tatt godt imot i min klubb, både av gamle og unge! Så da må jo du være en av ganske så få grinete sosser som tar "trikken" til golf klubben for å "puffe" en runde golf..
For du vet vel at felste golferne i verden er hygglige mennesker som spiller med alle, uansett alder..
Og Peder Aas, som starta denne tråden, hvem tror du at du er??
"Nå er banene fyllt opp av unge og/eller slaskete kledde "golfspillere" som gjør det nesten umulig for oss etablerte å komme til."
Har du noen gang hørt om nybegynnere, noe som du selv var, noe som alle en gang har vert eller er.. Herregud, at det går ann og ønske at golfsporten i norge skal avta i populæritet sånn at du selv skal få gå en fredlig runde alene på banen, er det det at du ikke klarer og holde tempo som er problemet ditt??
Og hvis du ikke liker måten ungdommen oppfører på seg ovenfor deg, så er det kanskje en ide og tenke på åssen du oppfører deg ovenfor dem!!
Bare fordi du har spilt golf i 30år, betyr ikke det at du er kongen på golfbanen vet du!
Og det at du gikk caddie til du var langt oppe i tenårene.. jeg kunne ikke gitt mer FAAN!
Det er jo ditt problem, ikke vårt..
Helt ærlig så gjør folk som dere meg kvalme, rett og slett kvalme..
Nå vet jeg at jeg ikke akkuratt er et godt forbilde for golfspillende ungdom i dette innlegget, og det beklager jeg!!
Men når jeg leser slikt som dette, så bli jeg så sinsykt provosert..!
Har bare en ting til og si, til ungdommen, SPILL GOLF, ikke hør på gamlinger som Karl og Peder, det er de som er tullingene..
Golf er en sport for alle, uansett alder eller nivå!!!
Hilsen en SINT 16 åring!